söndag 22 april 2012

Örebro Pride del 2

Återigen ett nytt inlägg angående Pride Örebro... eller kanske mer om Örebros invånare... (självklart inte alla)
Hittade i dagens nätupplaga av na.se

SD vill inte se pengar till Pride

Kommentarerna förvånar mig samtidigt som dr inte gör det... låter kluvet kanske och jag försöker tänka att det är en väldigt liten del av Örebros befolkning som sitter där på sina bittra bakdelar och gnäller om allt!
Rent statistiskt sätt är 5-10 procent av befolkningen i landet HBTQ... det är en ganska stor procent... och man kan ju jämföra det med hur många väljare SD har... eller Kd.... bra tankeställare tycker jag!

Okunnigheten är iaf enorm... en av kommentarerna var att man väljer sin sexualitet på samma sätt som man väljer sin religion... jo hoppsan att man gör!!! NOT!
En annan kommentar var att alla HBTQ personer är välbeställda... rika... öh... jahaja... där ser man... det hade jag missat!

Pride är så mycket mera är en glittrig parad genom stan... paraden är slutet av pride... grädden på moset, strösslet på kakan, kolasåsen på glassen... osv
Att gå i paraden (nu tänker jag på sommarens parad genom Stockholm) kändes så otroligt glädjefyllt, accepterande och fritt!
Jag vet inte hur jag ska förklara det... men... lättnad, glädje, acceptans och förståelse... och framförallt kärlek!
Visst fanns det surisar längs vägen som stod där för att kolla på "spektaklet" men det var en sådan försvinnande liten del av helheten!
Pride är en härlig festival och paraden är en folkfest med kärlek och glädje!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar