fredag 28 oktober 2011

RFSL VS Heaven!

Imorgon är det avslutningen på en hel veckas 30 års firande av Rfsl Örebro.
Detta firas med buller och bång och Club Rainbow på Elite Hotel!
Hela Sveriges Babsan kommer att uppträda vid midnatt.
Problemet är detta: Örebro är inte sååå stort, vilket gör att det finns sådär lagom mycket hbt folk...
Det funkar absolut om det bara fanns ett intressant ställe att gå till men så är icke fallet!
Heaven har sin fantastiska Schlagerfest samma kväll!
Exakt hur detta har gått till, att dom har lyckats pricka in samma kväll... det vet jag inte men det känns otroligt onödigt!
Varför????
Vart ska man gå?
Alla jag har pratat med säger samma sak!
Rfsl eller Heaven?
Min gissning är ju att det kommer bli någon slags åldersindelning. De äldre på rfsl och de yngre på Heaven, alternativt att dom flesta svänger förbi rfsl först (iaf om man är medlem där och kommer in dit gratis) och sen drar vidare till Heaven.
Man kan ju tycka att dom skulle kunna ha slagit ihop festerna och gjort någon stor gemensam brakfest av det hela!
Jag vet som sagt inte historien bakom...
Men om det nu var så svårt att sammarbeta kanske man skulle kunna ha haft festerna varsin kväll iaf?
Att rfsl fyllde 30 år i år var ju knappast någon nyhet, kan jag tycka...
Varför splittra våran lilla spillra av glada dansanta hbt folk?

Jag kan säga att jag inte riktigt ser framemot morgondagens fest på samma sätt som jag gjort tidigare!
Tråkigt, tråkigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar