fredag 28 oktober 2011

Rfsl:s 30 års firande - Invigningen!

En aning i fel ordning... men i söndags var jag på rfsl:s invigning till deras 30 års jubileum här i Örebro.
Vi var där redan i början runt 15.00 å hade lite mingel (jag var tyvärr proppmätt efter en sen frukost/lunch på stan) men det var nice med lite bubbel å att få hälsa på, för mig, nya människor. Det börjar dock bli så att jag känner igen fler och fler även om jag är ganska så anonym för alla andra.
Sedan var det ett invigningstal av Rfsl:s förbundsordförande Ulrika Westerlund.
16.00 hade historiegruppen plats på scenen tillsammans med gamla ordföringar. Vi fick bland annat höra om Radio gay, det var fantastiskt roligt och samtidigt lite sorgligt... tänk om jag hört talas om det tidigare... eller om rfsl... aja... det har ju gått bra ändå. Bättre sent än aldrig!
Det mesta var intressant även om inte alla är födda till talare... haha!
En del har en extremt monoton stämma som nästan har motsatt effekt... sövande....
Kl. 17.00 var det samtal med Örebro läns riksdagsmän om bla transfrågor... detta hade ju kunnat varit extremt intressant om de kära politikerna hade läst på lite om vad deras respektive parti egentligen tycker och tänker när det gäller olika hbt frågor... det hade dom inte gjort... det var egentligen bara ett parti som visste exakt vart hennes parti stod i de olika frågeställningarna, dom andra gjorde bort sig grovt!
Sedan var det stand up med Agneta Wallin. Helt ok. Kan dock inte kännas som en höjdare att ha en show för endast 30-40 personer.... (det var dock fler än jag förväntat mig där).
Sedan gick vi till Kolgrillen och blev bjudna på fantastiskt god mat :D
Portionen var extremt stor... syntes knappt att jag ätit när jag var klar hahaha... men gott var det även om några i personalen var en aningens tjuriga...
Hade utmärkt trevligt middags sällskap!

Det enda jag egentligen kan klaga på är kanske att det borde ha varit mera reklam för detta event!
Och mera ungdomsvänligt... det kom ner två modiga men blyga tonåringar som stannade en timme och sen drog... å jag förstår dem eftersom dom dök upp när politikerna satt å mesade...
Rfsl och refsl ungdom skulle ha sammarbetat runt invigningen lite mera... men jag hade en najsig eftermiddag och kväll... kanske mest pga sällskapet?

/Sällskapsmusen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar