lördag 25 maj 2013

På resande fot!

Under Kristihimmelfärds helgen så passade jag och B-M på att åka till Paris.
B-M hade bokat resan före mig och sen på en partykväll här hemma började hon och BusMusen att prata om att jag skulle hänga på :)
Så efter viss tveksamhet (Jag och BusMusen har faktiskt inte sovit ifrån varandra mer än en natt sedan vi flyttade ihop... så det kändes väldigt weird!) så gick jag med på att möta våren i Paris (Jag var inte så svårövertalad direkt).
Så vi drog iväg med karta och informationsböcker (Ja, B-M tog detta seriöst... hon hade mini post-its i olika färger och letade runt i böckerna...
Jag befarade det värsta...
Våren må vara påväg men inte faan var den i Paris när vi var där iaf...
Rått, kallt,blåsigt och regnigt... burrrr!
Men vi hann med en hel det sevärdheter som Sacre Coeur (tveksam till den stavningen), Moulin Rouge, Triumfbågen, Notre Dame, Eiffeltornet, Château de Versailles (eller snarare de stora trädgårdarna med fontänshow) och en minimal del av Louvren... osv

Vi hade duktigt läst på på nätet att området Le Marais skulle vara Paris gayvänligaste stadsdel med flera anrika lesbiska barer och vårt vandrarhem låg inte så långt från det området.
Å så hade vi kollat ut olika barer och caféer som vi ville besöka!
B-M var på hugget... här skulle det hittas lite Parisflator!

Vi filosoferade och lät våra värsta fördomar titta fram och bestämde att den typiska butchflatan finns överallt...
Så vad skulle vara unikt med en fransk flata?
Vi tänkte helt enkelt att den franska flatan antingen är "grön/brun och kulturell" eller "svart & svår" (ni vet... hon med lite psykiska problem... Inte klarar av att ha förhållanden, har svårt att bestämma sig etc) eller androgyn.

(Ja, här kategoriserar vi ordentligt... plockar in folk i små fack!)
Vi hade tyvärr väldigt rätt i våra gissningar...
Sen skulle vi hitta alla dessa ställen vi så lätt funnit på kartan men vars vägar typ aldrig dök upp i verkligheten... :/
Vi letade runt i flera timmar å sen när vi valde att ge upp så var rätt gata mitt framför våra ögon.
Vi hade dock rätt mycket otur i vårt sökande. Det ena stället verkade inte ens vara öppet speciellt ofta.
Nästa ställe ett Open Café.... där 99 % var gaykillar... inte riktigt B-M:s vildaste å hetaste dröm direkt.

Nästa ställe var stängt för renovering men stället mitt emot hade öppet... en liten bar som hette Les Jacasse. Mysigt men tomt på gäster...
Vi tror vi hittade dansstället So What men det fanns ingen skyltning överhuvudtaget!!!
Så vi skippade det!
Vi hittade oxå två barer nära vårt boende det ena super stängt även om skylten sa att att de höll öppet vissa dagar (eller hur!!!)

Vi lyckades oxå finna Paris eget "Red light district... en gata där de hade inkastare till nakenshower, striptease osv... vi smet förbi alla inkastare så gott vi kunde.
Vi fann oxå ett erotikmuseum (lovar att lägga upp bilder sen ;) )
Längs denna gata, under ca 500 meter hittade vi 39 (!) olika typer av sexshops osv...

Helt otroligt....


Fortsättning följer...
(Jag behöver hitta sängen och nanna Kudde!)

Nattinatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar