måndag 21 januari 2013

Mindre än 2 procent...

Jag läste i någon debatt angående HBTQ personer om en kille som skrivit att det var bara ca 2 procent av världens befolkning som som är HBTQ...
Han menade på att när det är en sådan liten procentsats så betyder det att det är en abnormitet... "olyckshändelse", inte normalt osv... killen hade dock inte kollat upp sin fakta ordentligt...
Jag har hört att det är ca 10 procent av världens befolkning som är HBTQ...
Hur har man räknat ut det?
(Jag har oxå hört att det i en klass på ca 25 elever finns ca 2 HBTQ personer...)
Jag tror ju att en otroligt stor procent av alla HBTQ personer fortfarande är i garderoben... så om vi "vet om" 10 procent... hur många är det egentligen?

Aja, tillbaka till det jag ansåg var intressant... alltså om något är mindre än 2 procent är det alltså en "miss i naturen"... onormalt och fel... något har gått galet osv...

Sen såg jag ett videoklipp på youtube om en festival i Holland som hålls en gång per år för att hylla rödhåriga! (Kul!!!)
I det klippet säger de att mindre är 2 procent av världens befolkning har naturligt rött hår...
Jaha... "trick of nature"?
Fel? Abnormt?
Skulle vilja höra killens teori om det....

Redhead festival Holland

Det är oxå så att endast ca 2 procent av världens befolkning är grönögda...
Men det är bara ca 8 procent av världens befolkning som är blåögda... inte så mycket mer ändå.
Och det är ungefär 2 procent som föds naturligt blonda och blåögda...
Så "normen" är ju knappast blond å blåögd heller...
50 procent av jordens befolkning har bruna ögon!
Endast 8-9 procent av världens befolkning är "vit"...
Alltså finns det flera HBTQ personer på detta klot än det finns vita :)
Ca 10 procent av världensbefolkning är vänsterhänta...
När jag sökte på statistik på rödhåriga ramlade jag på fullaste allvar in på en sida där folk på riktigt tyckte att rödhåriga borde gasas då de tydligen drog alla över en kam å ansåg att "gingers" är våldsamma och har mobbing mentalitet... kort temperament och är ilskna av sig... begår mer brott och har större tendens att ha exvis ADHD (eller andra psykiska problem) ja, vad ska man säga... inskränkta människor.

Så det jag vill komma till är att livet är underbart med alla skiftningar i hud, hår och ögonfärger, alla olika kulturer, religioner osv... Det är ju det som gör livet intressant!
Om vi alla vore lika... huuuua vad trist och totalt ointressant livet skulle vara!
Det som är normen här gäller inte "där".
Det är olika överallt!

Det skulle dock vara lite roligt att se statistiken på rödhåriga HBTQ personer... hur många procent är det?
Och hur stora är oddsen att en rödhårig är HBTQ person...?
*Asg* alltså... det lär ju vara en riktig lågoddsare... så när det väl "händer" så är det ju alltså jackpott... Högsta vinsten... odds mässigt sett ;)
(Själv är jag ju rödhårig och jag känner faktiskt flera HBTQ gingers...)

/OddsarMusen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar