tisdag 28 juni 2011

Natt sudd...

Igår hamnade jag i tv soffan framför ett riktigt gammalt avsnitt av Sex in the City. Det måste ha varit en av de första avsnitten då Carrie träffade Mr Big (fånigt namn egentligen) för första gången.
Iallafall...
Hon skrev en krönika om kvinnor som har sex som män... Wham bang, thank U ma´m... typ.
Att kvinnor skulle bli lite mer som män och inte investera så mycket känslor.
Jag vet inte när det avsnittet är inspelat men gott och väl mer är 15 år sedan?
Hur som helst började jag fundera över detta och hjärnan gjorde lite egna kopplingar med daiting världen i dag i homoland...
Så jag undrar lite... vart tog känslorna vägen?
Orkar vi inte investera i känslor?
Som jag ju har skrivit flera ggr redan så verkar det mest gå ut på att få sig ett ligg.
Eller lite webcam sex.
Folk är inte så nogräknade utan kastar ur sig förslag till höger och vänster.
Första gången man pratar med en helt okänd människa så kan man få veta saker man aldrig ens skulle fått veta av sin bästa vän, när man var i tonåren å pratade om allt!
Enligt mina hetro vänner som är singlar så ser det inte ut så på ex.vis mötesplatsen.se.
Tillåt mig tvivla, haha.
Jag märker ju själv hur det är om man går ut på en krog.
Kvart i två kommer de ensamma och desperata fram som flugor runt en sockerbit.
Hugger tag i första bästa då de inser att hela kvällens försök att charma någon gått åt helvete.
Då tar dom vem som helst och ganska ofta verkar det fungera om den dom dykt på är lika desperat själv.

Jag har full förståelse för att folk har behov ibland men man kan väl iaf lägga ned lite tid och energi på vem man vill vara med för kvällen?

Så... har vi kvinnor blivit mer som män?
Resultatorienterade, effektiva, snabba...
Har vi lagt känslorna åt sidan?
Eller kanske dom finns där, vi är bara himla bra på att dölja det.
År av träning ger resultat.

2 kommentarer:

  1. NoOneElse på sylvia...28 juni 2011 kl. 20:31

    Jag hoppas verkligen inte att vi blivit mer som män... för känslor är det bästa med tjejer.. visst.. känslor kan även vara en pain in the ass.. men ändå... herre gud.. jag har oxå märkt att det är mer desperata människor ute på nätet och även i verkligheten än vad det var tidigare... folk verkar inte fatta att man vill lära känna någon.. fatta tycke för den innan det är dags att hoppa i säng... men jag kanske är gammalmodig.. vad vet jag... men som sagt.. hoppas verkligen inte att vi blivit som män... då går jag fanken i celibat.... hehehe

    SvaraRadera
  2. Åh, min första kommentar :)
    Det skall firas *springer runt, runt och flaxar med armarna*
    Tack :D
    Ja känslor är viktigt, det bästa som finns, utan dem finns inget (eller celibat *s*)
    Skönt att höra att det finns kvar lite "Old Fashion girls" som jag :)

    SvaraRadera