söndag 18 maj 2014

Äntligen Bokrelease!

Igår var det äntligen dags för bokrelease på Bysis Bok och papper 17/5 16.00-18.00 i Stockholm!

Jag och sambon började dagen med jordgubbar, hallon och skumpa och solsken i Kronobergsparken, en frukost för champions ;)
En kompis mötte upp och vi tog en lunch på stan och vi fick hjälp att hitta till Bysis!
Vi var lite tidiga så vi satte oss på en uteservering precis bredvid och spanade. Vilka fjärilar jag hade i magen!
Frågan "Hur känns det?" dök upp flera gånger under dagen och jag kunde inte få ur mig något vettigt. Möjligtvis att "overkligt" var den bästa beskrivningen. Jag hade inte hållit i boken eller ens sett den så jag hade svårt att ta in det. Ibland behöver jag något konkret att koppla mina tankar och känslor till för att verkligen förstå att det är sant.
När klockan närmade sig 16 så smög jag mig in i bokhandeln. Det var lite klurigt att lista ut vilka som var med i boken då vi aldrig mötts irl tidigare utan endast via en grupp på Facebook men vi strålade ikapp så det gick att lista ut vilka "vi" var :)
Men oj, vad mycket folk det kom! Jag var inte riktigt beredd på det. Jag har aldrig medverkat på någon bokrelease förut och hade ingen bild av vad det innebar.  
Jag kan garanterat säga att jag aldrig har skrivit mitt namn så många gånger på en dag tidigare i alla fall.  
Här kommer lite härliga bilder från gårdagen!


Det var som att gå i skolan igen och försöka få till ett klassfoto, alla tittar åt olika håll ;)

Gruppbild med novellister, förläggaren Ewa Åkerlind (OrdBeroende förlag) samt Josephine Öhrlund som gjorde det fantastiska omslaget till boken.

Ann Hugosson, Frida Andersson Johansson och jag på signeringsbänken.

Jag, Rose Tillberg Mattson och Monic ArwidssonW

Första gången jag såg böckerna, visst är det vackert!

Min novell "En dag som alla andra…"

Signering pågår!

Man "måste" lukta på boken när den är helt ny ;)

Jag måste också berätta att Bysis Bok och Papper är en helt fantastisk bokhandel med själ och hjärta! Det fanns massor av små roliga detaljer som gjorde den till en otroligt personlig och charmig bokhandel! Jag blev helt kär i den! Många bokaffärer idag känns så otroligt opersonliga, stela, kliniska och helt själlösa men Bysis är helt fantastisk! All cred till ägarna där, jag blev helt glad i hjärtat när jag strosade runt därinne. Hade kunnat stanna i en evighet!

När signeringen var över blev det fortsatt festande med kallskuret och bubbel i en villa i Bromma hos en av medförfattarna (som dessutom har gett ut 250 böcker och publicerat 600 noveller, imponerande!)

Där fick jag MIN hög med böcker :) Underbart!

Summa summarum, det var en fantastisk kväll och det var otroligt roligt att träffa alla novellister och hinna prata lite med varandra! Tänk vilken resa vi har gjort tillsammans och det här är bara början!
Heja oss! Och Tack för en fab dag!

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar