måndag 24 augusti 2015

"Med pirrande mage och stapplande steg"

Titta vilket underbart paket jag fick gå och hämta ut igår!




Det är svårt att beskriva känslan att få öppna en stor, tung låda full av nytryckta böcker som är mina, böcker som en fin liten novell som just jag har skrivit finns med i.
Det är svårt att beskriva varför det första jag gjorde var att lukta på boken, bläddra i den och bara känna in känslan.
Det är en unik. magpirrande känsla!
Bubblig lycka.
Jag vill göra som Ronja Rövardotter och bara ställa mig och skrika av glädje.
Det gjorde jag inte, men jag sprang upp för trappan och väckte mitt Hjärta som jobbat natt och hoppade i sängen och tjoade: "Titta... Nu är den här!"
Stackars Hjärtat!
Lyckligtvis kunde hon somna om sedan av ren utmattning medan jag gick omkring här hemma med ett fånigt leende på läpparna hela dagen, eller ja, det sitter faktiskt fortfarande kvar där.
Hur kommer det kännas sen, när min alldeles egna roman kommer ut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar