tisdag 17 januari 2012

PMS:igt bläk!

Bland det värsta jag vet är när folk skyller ifrån sig och säger att deras humör beror på pms (ok... kanske inte riktigt det Värsta jag vet... men ändå).
Eller när andra tittar på en när man är trött och irriterad och frågar om man har pms eller... då kan jag bli galet förbannad!
Men idag tänker jag faktiskt skylla mitt nuvarande trötthets tillstånd och mini-depp på just pms!
Jag ska inte ha flera barn... kunde det inte finnas en liten jäkla knapp att trycka på så man slapp skiten?
Egentligen borde jag inte klaga... sedan jag tog bort min spiral så har jag mått toppenbra varenda månad... men inte denna gång!
Jag har gått in i någonslags självförtroende depp...
Vill nog mest bara vara ledig från jobbet och åka hem och gråta, äta godis och tycka förskräckligt synd om mig själv... men samtidigt inte... skitzo, I know!
Jag är helt enkelt inte mitt bästaste jag just nu... inte ens mitt näst bästaste... faktum är att jag nog förmodligen ligger förskräckligt långt ned på listan.... bland mitt sämstaste (jag veeet att orden bästaste och sämstaste inte "finns" men dom är roliga... så jag använder dom).
Jag känner mig bara såååå bläääääk just nu.
Svullen och äcklig och totalt oälskbar.
När jag hamnar i sånna dippar så ser jag saker som inte finns... eller snarare inbillar mig saker som förmodligen är just bara det, en inbillning!
Jag ligger vaken om nätterna och överanalyserar små, små osynliga sk. tecken och jag blir super ledsen. Mest på mig själv som ligger och inbillar mig saker och målar faan på väggen.
Och på att jag tillslut nästan tror på det jag inbillar mig.
Jag vet... ett helt sjukt beteende och jag skyller det helt och hållet på pms!
Det borde alltså gå över om några dagar!
Jag försöker dölja det för inte vill jag visa vilket psyksjukt monster jag kan bli ibland... när jag inbillar mig saker i mitt eget huvud. Vill ju inte skrämma bort någon... speciellt inte Busmusen...
Det kanske inte direkt är ett fenomen att tjejer runt mens känner sig svullna, äckliga och tjocka och ofräscha... *ler*
Att humöret studdsar som en pingpong boll... men ärligt, jag brukar inte bli sån här... (inte mer än några få ggr per år).
Och den enda som kan göra något åt saken är ju jag själv...
Om jag nu känner mig som en stor jäkla bulldeg... ja då måste jag ju ta tag i det...
Det är nog inte bara pms ändå... det är nog oxå så att jag saknar att träna.
Men jag känner ingen som helst ork till träning just nu, ingen ork att komma igång.
Jag hatar vinterhalvåret just för att jag får så mycket ondare i kroppen (lederna)... Herreguuuud... jag låter som om jag är nittioelva år, typ!
Man förlorar så snabbt det man en gång hade... kondition... och nu känns det som om jag aldrig kommer hitta den igen...
Jag måste nog göra någon slags skriftlig plan med mig själv så jag kommer igång igen...
Skaffa en PT som skäller ut mitt feta och lata jag och sparkar mig ur soffan och skriker SKÄRPNING!

Ikväll ska jag iaf prova på Ki-Box med Busmusen... jag räknar kallt med att bli mosad!
Lyckligtvis ska hon upp tidigt imorgon, före mig, så hon inte ser när jag får dra mig upp ur sängen och krypa till jobbet! *asg*
Jag kommer inte vara mitt mest attraktiva i morgonbitti...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar