onsdag 14 november 2012

Hur var det egentligen?

Shite vad tiden bara rinner iväg... vad gör jag med tiden nu som jag inte gjorde förr (då jag ju faktiskt hann att sitta ned och skriva några rader då och då...)
I allafall... nu är kryssningen avklarad och Oboy om jag hade roligt!
Det som inte var så värst var:
Artisterna... men det hade jag räknat med :)
Det var ju bara Ivi Adamo (hur det nu stavas) ni vet hon från schlagern med La la la Love låten... men hon har ju bara den låten... så hon gjorde ett litet potpurri med några andra låtar oxå och så avslutade hon med La la la Love igen... men helt ok...
Pernilla Wahlgren var oxå där och var ju glad, energisk och helt ok :)
Har inte så mkt att skriva om hennes uppträdande, då jag kom i slutet...
Egentligen var artisterna som var på båten väldigt bra... det var bara så lite... skulle önskat lite flera!
Överlag så anordnades det inte så mycket aktiviteter runt omkring på båten...
Drugbingo... saknades :/
Kanske man skulle ha något slags tema i en del för att locka folk?
Exempelvis Schlagertema?

Vi började ju, som jag skrev från bussen, med en fantastisk lunch innehållandes både bubbel och vin på Ågatan!
Bussresan tog sedan 4 timmar!!!
Jag vet inte vad chauffören pysslade med men vi fick se sidor av exvis Arboga jag ärligen önskade att jag aldrig sett... Han körde in på små små bakgator, körde in i en bussficka, backade och körde ut igen osv...
Inte konstigt att det tog tid...
Liiiiite misspepp att sitta så länge på bussen!

På terminalen kryllade det av folk och skillnaden på i år och förra året var ju att jag nu hade jobbat på Pride och mött en massa nya männsikor och pga det så var det ju en massa "kända" ansikten på båten :)
Folk man kände lite överallt!
Sååååå roligt!

Vi blev bjudna till 2 st förfester i olika sviter och hade en ubermysig kväll!
Ganska så bubblig, både i tal och dryck :)

Vi sprang runt överallt på båten och dansade å bubblade (fortfarande både i tal å dryck).
Självklart fick B-M busa lite (inte busa som i leka... men hångla... sen såg ju inte jag allt!)
Det var fler i gänget som "fick till det" lite :)
RumpNisse såg vi inte av så mycket men när vi väl såg honom så verkade han i allafall roa sig kungligt :)
Jag & B-M höll ut längst (i vårt gäng) å dansade till 04,45... sen staplade vi mot våra hytter och sov några timmar!
En sak jag faktiskt funderade över på dansgolvet var:
Vad är det för fel på flator????
På riktigt!
De står å hångel dansar med sin partner... men flörtar över axeln med andra brudar... (jo jag råkade ut för det några ggr under natten), som en sån där liten extra krydda... WEIRD!
Å andra sidan... om båda gör det kanske det är någon slags överenskommelse för att fräscha upp sexlivet lite?
Men iaf... WEIRD!

8,30 vaknade jag... 3½ timmars sömn...
Jag väckte Busmusen å vi drog oss iväg för att hotta någon typ av frukost någonstans :)
Vi hittade KaffeBönan å B-M på vägen!
Käkade en över smörad macka å så drog vi med oss lite folk till hytten och började om lite igen...
Är det Party så är det Party!
Å vilken rolig förfest!
Vi pratade bara snusk... i stort sätt...
Va?! Va... nämen.... va? Vadå?
Ja herrejösses!
Vilken dag!
Sen blev det lite mys i pianobaren.
Andreas L... någonting som sjöng i Alcazar förr, signerade och sålde någon bok...
Pernilla Wahlgren tassade runt i skyhöga klackskor... jag hade brutit benen om jag ens försökt!!!
Sen dansade vi en liten sväng till Swedish Dike Wibes...
Städade hytten...
Åt pizzaslice... tänk vilket behov man har av något salt och fettigt efter alkohol intag....
Sen softade vi i pianobaren igen!
Jag mötte som sagt några gamla goa vänner jag känt i 8-12 år... Mysigt!
Många goa nygamla vänner från Pride i sommras! Roligt!
Å fick lite nya, tokroliga vänner... bla en med blåmärkta underarmar...
(Ja... nu får hon helt enkelt heta BlåMusen hahaha)
Hon hade haft en busy natt... ryktet sa 4 tjejer... själv försökte hon se lite oskyldig ut... men hon höll sig sysselsatt iaf ;)
Vi hade rätt justea teorier och vilda ideér på hur hon fått dem...
Jag hade gärna suttit med i deras bil på hemvägen å hört när de förhörde henne *asg*

Kryssningens medelålder kändes som 15 när man tittade på vissa...
Jag antar väl att alla var 18 men... väldigt många unga... inte så måga från det äldre gardet!
Så hur kan man locka med dem?
Hörde oxå att det inte var så många passagerare på båten heller... typ 1300-1500... synd!
Fler artister och mera underhållning vore kanske en dragpinne?

Bussresan hem tog bara 3 timmar... men oj vad jag längtade hem till min kudde, våra buskatter och vår lägenhet!
Det var faktiskt himmelrike att komma hem och göra varma mackor och somna helt utslagna i soffan!

Lördagen spenderades i morgonrocken!
Stackars BusMusen var tyvärr tvungen att jobba natt...
Jag hade tråkigt och kom på att nattetid är en bra tid för att städa... och vika tvätt å annat gojs!
Det var JÄTTEKONSTIGT att sova själv den natten... men det är säkert en vanesak!
Jag vände på dygnet och somnade runt 5... och när <3:at kom hem runt 7.30 så somnade jag ordentligt!
Ja... jag gjorde helt enkelt inte mycket vettigt den här helgen :)
Men Kul det har jag haft!

/DansMusen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar