torsdag 8 november 2012

On the way!

Nu sitter vi på bussen: B-M, Kaffebönan, RumpNisse, Busmusen å jag :)
Taggade till tusen!

Busmusen å jag började dagen med en fin, lyxig å supergod lunch på Restaurang Ågatan!
Vi satte ribban högt!
Fantastiskt god mat!
Jag blev såååå mätt!
Vi fick ett glas fint bubbel och en krämigt god blomkålssoppa med laxrom.
Busmusen tycker inte om blomkål... Så jag tror jag fick lite extra soppa :)
Till det fick vi smarrigt hembakat bröd!
Busmusen tog vildsvin och jag biff bourg... Nånting jag inte kan stava till ( typ som burgundisk...)
Långkokt nacke som var sagolikt mör och smakade fantastiskt!
Till maten fick vi ett glas rött från sydafrika. Det smakade lite rökigt och mustigt och det passade utmärkt till köttet!
Efter maten kom Finlirarmusen (Busmusens lillasyster) med sprakande dessert ...
Jag älskar Crème Brulee!!!
Fantastiskt gott och en alldeles underbar födelsedags present!
Tack Finlirarmusen <3

Sen traskade vi vidare för att möta upp resten av dygnets busgäng!
Då mötte vi en tjej från vårt onsdagsfika gäng som nyss fått barn med sin fru :)
Jag önskar att jag såg så sprudlande pigg å fräsch ut en knapp månad efter jag fick barn... Men det kan jag lova att jag inte gjorde!!!
Kul att träffa henne en sväng :)

Nu sitter vi på bussen å filosoferar om livet, flator o bögar, snöflingor å andra mysterier :)

Så november.... :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar