lördag 19 mars 2016

Idus förlag och Emmalill Frank

Nu kan jag avslöja att jag fått bokkontrakt på Idus Förlag!!!
Det är på en barnbok som egentligen är en del av en serie men i första hand så ger vi ut en bok och ser hur det går och vem vet? Kanske kan det leda till något mer?
Men till en barnbok så behövs det, av naturliga skäl också illustrationer och jag är tyvärr ingen illustratör och konstnär... Jag önskar verkligen att jag hade den förmågan.
I en barnbok är bilderna minst lika viktiga som texten och ibland ännu viktigare eftersom det är bilderna som är det första som barnet ser. Som gör att ett barn plockar ned boken från hyllan i butiken och börjar bläddra i den.
Innan ett barn kan läsa så ligger de oftast och tittar på bilderna och fantiserar ihop egna historier.

Hur som helst...
Förlaget skickade flera olika portfolios till mig och jag fastande direkt för fantastiska Emmalill Franks stil och illustrationer. De är fyllda av värme, bus, färg och glädje.
Jag kontaktade henne och höll tummarna hårt, hårt.
Hon sa JA!
Jag blev så glad!
Min bok blir hennes bok nr 20! Det är ju helt makalöst!

Gå gärna in och kika på hennes portfolio här:
Portfolio - Emmalill Frank
Och på hennes hemsida här:
http://emmalillfrank.se/

Vi har mailat fram och tillbaka om karaktärerna och manuset och nu har jag fått det första utkastet på karaktärerna och det känns på något sätt som hon har varit inne i mitt huvud och bara plockat ut dem... De var så himla klockrena och så rätt!
Jag är så tacksam och är säker på att det här kommer bli underbart bra <3

/BarnboksMusen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar