fredag 11 maj 2012

Livet...

Är bra härligt just nu... så avslutade jag mitt förra inlägg....
Tyvärr finns det ju oxå saker som händer och sker runtomkring som man inte kan styra som är otroligt jobbiga!
Det ena tänker jag inte skriva om pga respekt för den personens privatliv och att jag inte vill lämna ut personen helt för alla jag känner.... så det lägger jag åt sidan här men kan säga att det är tungt och svängigt med endast en konstant sak.... problem återkommer i vågor, alltid!

Det andra är att min älskade mormor ligger på sjukhuset igen....
Inte så att det är en fara för hennes liv, vad jag vet... men hon har pendlat ut och in på sjukhuset pga hjärnblödningar och strokes de senaste 5-6 åren....
Hon börjar bli mer och mer dement och det är tufft!
Det är svårt när man ser någon bli gammal och långsamt försämras....
Självklart vet jag om hur livet fungerar... man föds, lever och går vidare...
Men när någon går bort som Alltid funnits där... det är svårt!
De lämnar ett stort hål i ens själ och hjärta av saknad men man fyller ut det med alla fina minnen man delat med dem...
Jag vet inte om min relation till mormor och morfar är unik i andras ögon men i mina ögon har vi altid haft ett starkt band till varandra.
Delvis pga av att de har varit några av de få fasta punkter jag haft i min uppväxt... några som alltid funnits där medans alla andra människor bytits ut till höger och vänster.
Med min uppväxt har det varit en trygghet att ha dem... lite som grunden till ett hus, stommen....
De har varit min grundstomme...
Morfar gick bort för 8 år sedan....
Känns som evigheter sedan... men ändock som om det bara var ifjol...
Livet är konstigt....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar