fredag 11 maj 2012

Tankar som smyger sig på....

Det här med flator....

(Detta inlägg kommer delvis att handla om sex... så om du tycker det är otäckt eller helt enkelt inte vill veta, eller om du tänker förfasa dig över vad jag skrivit och sedan hoppa på mig om det och gotta dig... Sluta läs för 17....)
 
Som jag skrivit förut så är det en väldigt liten värld...
På något sätt så känner alla alla... genom den eller den...
Något att tänka på när man dejtar runt... eller när man har "stall".
En del ser till att ha stall utanför sin stad... men ärligt talat... alla känner någon som man själv känner.
Det fina med flator är dock att de flesta har en god relation till sina ex... sina sex ex och sina flickväns ex....
Det är ju iom denna lilla värld nästan ett måste då man förmodligen kommer mötas igen på uteställen, pride osv... alla finns ju överallt, hänger med varandras vänner, har gemensamma vänner osv....
Så det är ju tur att man/jag inte är svartsjukt lagd... ex är ex av en anledning....Det är min ståndpunkt!
Dessutom väljer jag, när jag går in i en relation att lite fullt ut på min partner!
Jag förstår inte hur man ska kunna få det att fungera annars?
Om man alltid är misstänksam och orolig?
Jag litar på min partner på samma sätt som jag önskar att hon litar på mig!

Trots detta så smyger sig ju tanken in ibland... men inte på något sätt som oro för att hon är otrogen, utan när vi träffar andra så kan jag ibland fundera över om det varit något mellan min partner och den personen... har dom varit kk eller har tanken aldrig ens funnits där?
Jag inser ju att hon knappast var nunna innan vi träffades på samma sätt som jag inte var det.
Ex och sex ex finns där... punkt slut!
Detta gäller ju inte bara min partner utan i alla olika flat konstellationer man är i... vilka har... vilka är, vilka skulle aldrig osv... tankar som smyger sig på.
Jag brukar i regel fråga rakt ut... iaf när det gäller min flickvän å när jag undrar...
För visst är det så att man pratar om och berättar om ex... men inte så ofta som man pratar om och berättar om ligg ex...
Man kan ju undra varför det är viktigt att ha den informationen.... kanske den då lägger sig som ett spöke i hjärnan som hoppar fram när man mint anar det?
Jag kan dock hantera såna spöken väldigt bra.... mycket bättre en jag kan hantera tankarna som surrar runt i skallen om jag inte vet!
Och eftersom man umgås i samma kretsar så vore det sjukt jobbigt om man festar ihop och någon säger något och man själv inte visste... eller om man hör rykten.... att den å din tjej är ju sex ex... eller vad som helst...
Ärlighet varar längst!
Jag vill hellre veta... iaf om personerna finns kvar i vår periferi...

En annan sex grej....
Något jag funderade lite över....
Är det väldigt vanligt att någon plockar fram "leksakslådan" första gången???
Plockar fram en strap-on bara sådär?
Pratar man inte lite om det innan?
Själv skulle jag nog vilja lära känna personen i fråga lite bättre innan... men det är så olika det där....
Kul med singel vänner... man får höra så mycket tokigheter ibland....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar