fredag 11 maj 2012

Den stora flytten!!!

Efter en tids frånvaro har jag nu fått tillbaka internet...
Och det viktigaste av allt!!!
Jag har flyttat och blivit sambo med min älskade Busmusen :)
Det var en fantastisk flytt, från vår sida... vi var 26 stycken helt fantastiska och underbara.
STORT TACK TILL ER ALLA <3

Jag kan ärligt säga att jag har jäkligt mycket saker... men det var inget som syntes i förra lägenheten... vilket är otroligt konstigt!
Men när varenda liten pinal var nedpackad i en låda, ja då var det massor...
Å då hade jag ju ändå sålt av massa saker, skänkt bort en del och kastat en hel del...
Flytten var liiiite rörig, men det var inte pga oss utan pga att vi hade bestämt en tid då vi skulle vara klara med ut flytt och städ men när vi väl kom till den nya lägenheten så var dom inte klara...
Jaja, det är inget att gnälla över egentligen, vi var helt enkelt mycket mera organiserade än det andra teamet!

Så nu bor vi i en etage 5:a, mitt i stan med takterass!
Vi hade världens tur med vädret under flyttdagen och hela veckan efter flytten.
Strålande solsken och ja, jag har lyckats bränna mig en gång redan... solen tar väldigt bra där uppe på taket + att det är lä nästan jämt!
Underbart!
Vi kommer ha mycket besök på den terassen kan jag säga!
Det är en underbar plats... nästan själ och hjärta i hela lägenheten.
Det var nog nästan det första vi fixade till oxå.
Vi behöver dock köpa någon typ av trall/golv för nu när det regnar så blir det fot pool däruppe!!!
Vi har fått vår första inflyttningspresent oxå :)
Två stycken underbara Badenbaden att slappsa i på terassen och gissa om de redan har blivit väl använda!
Tack till Busmusens underbara föräldrar och mina goa svärisar :)
Ni är nu våra sol, slapp och avkopplingshelgon <3

Något annat som är helt underbart med denna lägenhet är att vi har rätt till total rust... överallt :D
Så i fredags var vi iväg till bovärden och valde nya golv till köket och hallen uppe och nere...
Nya tapeter till Lillskruttans rum, vardagsrummet, hallen uppe och nere, trappen och köket samt målning av alla lister och dörrar och badrummet och toaletten... Tjoooohooo....
Vi tänkte att vi nog får vänta några veckor men icke!!!
I måndags drog målaren igång... med hela bottenvåningen och igår var han klar.... snabba puckar!
Han är oerhört snabb och jobbar konstant... han har helt ödelagt min syn på slöa hantverkare :)
Idag kommer golvläggaren och byter golven på bottenvåningen och målaren fortsätter med trappen + hallen på övervåningen!
Vilken service säger jag bara!

Nu vågar man knappt röra sig för att alla väggar är så fina.... och till helgen kan vi börja sätta upp tavlor, gardiner osv.... Myyyys!!!

Det konstigaste av allt är att det inte finns någon fläkt i köket!!!
Jag ringde bovärden men det ingick tydligen inte här...
Vi stekte köttbullar en dag och doften och oset satt kvar i över ett dygn...
Så vi har varit på jakt efter en kolfilterfläkt som inte kostar skjortan... och hittade en på IKEA.
Den ska vi få i present av mamma när hon kommer hit nästa vecka :)
Kram på dig.... du är numera vårt frid i köket och matlagningshelgon <3

Livet är bra härligt just nu!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar