onsdag 13 juni 2012

Jajjemän... vi har varit igång igen :D

För några veckor sedan var vi hembjudna på födelsedagskalas till PartyPinglan....
Vi har ju som tradition att ge bort muttor,,,  i alla dess former :D
På nyår fick ju alla Muttmuffins.
Myran fick ju Muttörhängen på sin födelsedag.....
Så vi var ju ändå lite halv tvungna att fortsätta traditionen....
Men vi kände att örhängen vore inte rätt... och Muffins kändes ju en aningen förlegat....
Så varför inte baka en enda stor Mutt tårta....
Sagt och gjort... klart vi skulle fixa det!
Jag och Konstnärsmusen planerade och fnissade länge... i våra tankar skulle det ju bli toppen!
Det var strålande väder denna dagen, Busmusen var på Terrassen och oljade möbler men vi höll oss fnissandes och gapskrattandes runt köksbordet!
Kaffebönan fotade arbetets gång :)
Vi hade planerat väl och det fungerade precis så som vi hade tänkt....
vi var bara lite bekymrade över färgen på sylten... skulle den verkligen vara röd???
Aja... Marsansås och drottningsylt blev det iaf!

Detta är resultatet:

Vi penslade den med sockerlag för att den skulle se lite extra glansig (läs fuktig) och lockande ut ;)
Skrattandes tog vi oss iväg till kvällens fest och jag kan lova att tårtan gjorde succé... på många sätt!
Först och främst för utseendet... såklart...
Men oxå för smaken... den var fantastiskt god.... å saftig....
Några manliga vänner till PartyPinglan funderade på att bli straighta i några minuter... om det smakade så gott i verkligheten... *asg*
Sedan fick jag en förfrågan att göra en manlig variant till den ene killens födelsedag nästa år....
Hmmm... hur skulle en sån se ut....?
Kanske behöver googla?
Ska man göra den som bilderna i skolböckerna såg ut... i genomskärning?
Ståendes?
Nej... jag vete 17 om jag skulle ta mig an det arbetet med samma entusiasm och passion....
Men å andra sidan gillar jag ju utmaningar... :P

Festen var storslagen med god mat och grillat kött!
Galet sköna människor och dessutom en del dans!
Födelsedagsbarnet blev filmad när hon skar i tårtan och bör av det skälet lägga alla eventuella tankar på att bli kulturminister på hyllan *asg*
Hon vaknade dessutom dagen därpå med ett jack i ögonbrynet...
Det måtte ha gått vilt till när vi lämnat huset ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar