onsdag 6 februari 2013

Krossa Patriarkatet... Christer i P3

Igår fick jag mig en smärre chock när jag drog på radion i köket på jobbet...
Jag brukar lyssna på P3 hela dagarna men just denna dag hade jag vart på möte och drog på radion ganska sent och hamnade mitt i ett väldigt knepigt samtal.

Lyssna själva...


Lyssna: "Jag biter honom jävligt hårt i kuken"


Ja hon raggade alltså upp män på Avenyn, tog hem dem och bet dem i snoppen...
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den här kvinnan... Kanske att hon lever upp till myten om att alla lesbiska hatar män?
Å samtidigt så reagerade jag själv först med chock...
Sedan ringde jag till Busmusen och skickade sms till Konstnärsmusen (som ju självklart ringde upp mig så snabbt hon kunde å sa att hon nästan dött av skratt och undrade om det var sant?).
Jag berättade skrattande om samtalet in till Christer i P3...
Det hela kändes så totalt weird och osannolikt att jag inte riktigt kunde ta in det.
Å hade hon gjort detta mot män som faktiskt gjort sig förtjänt av det så skulle jag nog varit mer skadeglad och skrattig... men skrattet fastnade någonstans i halsen...
En sak som gjorde att det hela kändes så otroligt sorgligt och hemskt var att hon sa att hon aldrig träffat en bra och trevlig karl och detta var hennes sätt att"ge tillbaka" och krossa patriarkatet...
Jag försökte att sätta mig in i kvinnans tankebanor... men i mina ögon är detta en slags våldtäkt!
Jag hoppas någonstans att det inte var på riktigt!
Vad ska man säga?
Ibland undrar jag verkligen hur folk tänker.
Varför folk blir som dom är...
Vad är orsaken?

Hatar vi i allmänhet mer idag än vi gjorde förr eller är det bara lättare att visa det?

/RadioMusen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar