söndag 6 december 2015

Lizzy Muff

Det var länge sedan jag gjorde ett mutt-inlägg...
En av mina bästa vänner (kallad för så många olika namn i denna bloggen att jag knappt vet vilket som användes senast, haha), B-M/Polly/Konstnärsmusen osv, osv. Med tanke på allt virke hon nyss har köpt in till sin verkstad kanske hon kan få ett nytt namn nu? Virkesmusen eller Verkstadsmusen? Hmm, det får bli Verkstadsmusen :)
I alla fall, under alla våra år som vänner har vi gett varandra olika muttor i present på våra födelsedagar och så fort jag är klar med en present så börjar jag genast luska i vad jag ska göra till henne nästa gång.
Vi har gjort Muttringar, Muttörhängen, Muttmuffins, en Mutt-tårta med Drottningssylt, En Mutt-tavla, en liten väska med virkad mutta på, boobie-scarf osv, osv.
Förra året, innan hon drog iväg för att se världen så gjorde jag Lizzy Muff till henne. Ett gosedjur hon kan ha med sig vart som helst, tyckte jag.
Lizzy Muff fick dock inte plats i packningen utan hamnade i en kartong i Hallsberg under hennes månader utomlands.
Mitt hjärta, Busmusen, blev eld och lågor och har beställt en till vår egen soffa. Jag har inte tagit tag i den önskan ännu men absolut, en dag så ska jag absolut göra två matchande Lizzy Muff till soffan, en mörk och en röd!

Jag hittade precis bilderna på Verkstadsmusens Lizzy Muff och kände att jag ville visa dem för världen :)



 


Over and out!
/Galnamusen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar