lördag 5 december 2015

På andra sidan växer gräset

Då är det äntligen dags att presentera det makalöst vackra omslaget till min bok.
Jag är, på riktigt, så sjukt nöjd med detta omslag att jag nästan är avundsjuk på mig själv.
Det kanske låter lite kaxigt men jag hade aldrig i min vildaste fantasi kunnat drömma om att omslaget skulle bli så bra.


Ett utkast på baksidestexten lyder så här:

Sandra hade gjort allt som förväntades av henne.
Hon skaffade sig en utbildning, en pojkvän, en hund, ett radhus och slutligen ett äktenskap. Hennes liv var perfekt, på ytan.
En dag går det inte längre. Känslor som hon försökt dölja för alla, inte minst sig själv, trängde sig fram, ostoppbara. Brutalt vände de upp och ned på hela hennes tillvaro och pockade på konstant uppmärksamhet.
Vad skulle Sandra säga till sin man och hur kommer man ut när man är över trettio år?
Via kollegan Linnea lär hon känna Linda och hennes frispråkiga flickvän Ia och deras närmaste vänner Ev och butchen Kim som tar med henne och bästa vännen, den eviga singeln, Emmy ut i Örebros gayvärld.
Tjejerna ger Sandra råd på vägen mot hennes nya liv, genom konstiga internetdejter, spirande känslor, skvaller och fördomar, sexdejter och irl-träffar i sökandet efter något äkta.
”På andra sidan växer gräset” är en komma ut roman, en berättelse om att våga bryta normen och gå sin egen väg. Om varm vänskap, förtvivlan, lust, missförstånd, passion, humor, sex, inre styrka, kärlek och om att hitta rätt.

2016 here I come <3

/Författarmusen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar