torsdag 26 april 2012

Bad Day!

Ibland kan väl de flesta känna att man har en riktigt pissig dag då man undrar varför i hela friden man ens klev ur sängen på morgonen...
En sådan dag hade jag idag!
Det verkligt positiva med den är att den nu, efter klockan 12 faktiskt är över...
Jag har varit och känt mig totalt manglad som människa... totalt orkeslös, trött och faktiskt lätt retad och sur.
Detta händer lyckligtvis inte speciellt ofta!
Jag hatar att känna att jag är otrevlig och att ändå inte kunna kontrollera det på ett vettigt sätt!
Humöret och stämningen tar liksom över!
Allt jag har försökt göra idag har dessutom gått åt pipsvängen!
En annan positiv sak med denna dag (om vi nu ska försöka hitta de positiva i detta) är ju att dessa dagar sällan infinner sig flera dagar i rad.
Faktum är att dessa dagar bara kommer några få ggr om året... iaf bara några få ggr som jag tillåter sinnesstämningen ta över och härska över mitt inre. Allmänna skitdagar kan man ju ha lite titt som tätt... men dessa som idag sker lyckligtvis inte så ofta!

Så vad var det som gjorde den så pissig?
Man kan säga att det började lite lätt igår kväll med att min dotter möbel valde att anfalla mig... en skåplucka for upp och smällde mig över näsan och det gjorde gryyyymt ont (grymt som i hemskt, fördjävligt).
Jag kunde lätt ha tävlat mot Rudolf den Röda Mulen igår... och jag hade vunnit!!!
I morse var det bara ett rött märke på näsan....
Jag var sedan svintrött i morse och somnade om när Busmusen hade åkt.
När jag vaknade blev det en aningens stressigt!
Men bara en aning...
Sen kom jag till jobbet och varorna hade kommit... bara att stressa på lite mao.
Sen skulle jag beställa nya varor till nästa vecka genom denna förhatliga Anskaffningsportalen....
Allt gick bra tills beställningen skulle skickas iväg.... men det gick inte bra alls!
Någon slaggs bugg i systemet?
Ringde lärarinnan från våran utbildning av detta men hon var på kurs... ringer IT-supporten och det visar sig att dom just på onsdagar stänger vid lunnch...
Irriterande!
Efter mkt om och men så skicaks då beställningen äntligen iväg!

Efter det var jag pruttsur på riktigt....
Å reagerade därefter på det mesta!

Mixad sås sprängde locket till mixern och jag hade het sås i stort över halva köket...

Men i alla fall... dagen trugade vidare, lika surigt.

Men jag och B-M (formally known as Konstnärsmusen) avslutade dagen utmärkt!
Vi stack till Museet.... å såg utställningen Jerusalem!
Den gav många tankeställningar!
Intressant!

Senare på kvällen så stack vi iväg på Onsdagshäng med brudarna :)
En riktig energi boost

Så Summa Sumarum= Pissig dag!
Mycket bättre kväll dock :)


1 kommentar:

  1. o en liten anna var på lika dåligt humör...
    Nästa gång lyfter vi varandra :)
    Älskar dig min fina

    SvaraRadera