lördag 22 september 2012

Poly "mamma" sökes...

Polly ringde precis och frågade mig vad hon ska kalla tjejen hon dejtar nu...
Hon har pratat med henne om att hon öppet vill träffa/dejta flera.
De ska fortsätta ses iallafall!
Inga krav. Men öppenhet och ärlighet dem emellan lär ju vara a och o i deras förhållande om detta ska fungera.
Min insikt i Poly världen kändes genast minimal.
Måste man stoppa in varandra i något slags fack?
Måste man heta något speciellt?
Flickvän ett å två låter ju inte så mysigt direkt. Lite harems aktigt.
Vilken siffra har du?
Men vad är då skillnaden på att vara Poly och att bara vara singel å fri att kunna dejta runt friskt eller att ha ett sk fast "stall" med kompisar/vänner som man ibland har sex med utan krav?
Jag tror det handlar om känslor...
Att man blir kär i flera.
Iallafall... Det enda rådet jag kunde ge Polly var bara att ge tjejen ett eget smeknamn och inte definiera allt så mycket...
Problemet kommer väl snarare när man möter nästa person...
Jag menar, vad säger man?
Hej, du är het. Ska vi ligga? Jag ligger med några andra oxå, är det ok?
Jag tänker att det ju förmodligen är bäst att vara ärlig med en gång å inte att det dyker upp efter några veckors dejtande...
Klurigt!
När berättar man att man är Poly?
Jag vet inte....
Jag måste hitta en "Poly-mum" till Polly...
Någon som känner sig manad?

/Monomusen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar