tisdag 17 juli 2012

Stockholm Pride

Om 13 dagar är det dags för Stockholm Pride!!!
Tjoooohooo!


Min lilla dotter (ok.... så liten är hon inte längre... hon fylld nyss 10... åren går snabbt!) frågade vad Pride är...
Jag förklarade att det är en Kärleks festival!
Jag berättade att alla är välkomna men att den vänder sig till tjejer som gillar tjejer, killar som gillar killar, folk som gillar både och samt folk som är födda i fel kropp osv...
(Transpersoner hade hon inte hört talas om innan.... det krävdes en ganska lång genomgång)
Att det en gång i tiden var förbjudet i Sverige och att det fortfarande i flera länder i världen är förbjudet/olagligt att bli kär i någon av samma kön...
Hon rynkade på näsan å sa: Varför då? Vad konstigt och dumt, det är ju inget fel med det!
Jag Älskar mina barn!!!
Så naturligt bara!
Hon är mera avundsjuk på alla artister som dyker upp under Pride *ler*
Hennes största idol Amy Diamond till exempel.... (som kanske i min värld känns som en väldigt otrippad Pride artist)
Nu fick hon oxå höra att Eric Saade och Jedward kommer...

Vilka kommer mer?
Ja det kan man se på Stockholm Prides hemsida :)
Stockholm Pride

Jag kommer att jobba som volontär i parken så jag har inte planerat in något speciellt schema över vad jag vill gå runt på utan tänker att jag får ta dagarna som dom kommer helt enkelt :)
Busmusen kommer att jobba i stort sätt dygnet runt så jag tänker att jag kommer vara inne i parken å jobba massor för att underlätta hennes dagar lite.
Det kommer bli en fantastisk vecka!
Vi åker redan lör 28/7
Woooohooooop!

Förra året skrev jag en ganska detaljerad genomgång av min Pride upplevelse och förhoppningsvis får jag massor med nya roliga upplevelser att skriva om även detta år :)

Tjing, tjong, tjusen
det pirrar i musen...
(näe... inte direkt... snarare i magen men iaf...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar