lördag 28 juli 2012

Fashion Pack 2012

I torsdags drog jag, B-M och B-Ms dejt (som hon för övrigt mötte på en flatfest i Rosta för några veckor sedan) iväg till Strömpis för att se årets omgång av Fashion Pack...
Jag blev ju ganska besviken förra året så det var lite sådär halvhjärtat jag gick dit i år...
Lyckligtvis överträffade de iaf förra årets show!
En av queensen hade slutat så de var bara två stycken i år och fyra dansare...
Dansarna är duktiga men jag vill ha flera queens!
Jag tycker inte att det är en dragshow om killar klär ut sig till andra killar och mimar till låtar... Visst något nummer få och då så queensen hinner byta om men bara det...
Showen var lite segstartad men kom tillslut igång :)
Det var flera nummer som var bra men speciellt numret med "Loreen & Danny" med Ronja introt!
Det var snyggt gjort!
Och roligt!
Kungahussketchen var bara... Död!
Men allt som allt så var det helt ok i år. Inget jag skulle gå på flera ggr på en sommar och betala 100 kr men helt ok!
Hörde iaf ryktes vägen att killen som nu är borta från FP gänget fick ett samtal från Christer Lindarw (stavas han så? Inte en aning faktiskt... *fnissar*) å att han åkte på audition där och är nu med i den gruppen... Men det är ju bara rykten!

/Recensentmusen

2 kommentarer:

  1. Hahaha Fashion Pack är ju så mycket mer än bara en dragshow och har man inte fattat det efter ha varit å kollat på två shower så borde man verkligen inte gå å kolla på den typen av underhållning...
    Fashion Pack är kult!!!!

    SvaraRadera
  2. Jag har gått på Fashion Pack minst 2 ggr per sommar i flera år...
    De har varit fantastiska och självklart är det kult!
    Betyder dock inte att jag behöver älska allt de gör och förra sommaren tyckte jag inte att de var så bra men i år hade de höjt upp sig igen.

    Bara för att något/någon är kult, en ikon el dyl så behöver man inte älska allt de gör.
    Jag har tex varit en Madonna fan i 26 år och gått på flera av hennes konserter och kan jämföra dem med varandra...
    Jag kan lätt säga att jag inte älskar allt hon gör eller har gjort och att turnén 1990 var fantastisk...
    2004 och 2006 var sagolika men 2009 och 2012 var inte lika bra även om det självklart fanns guldkorn med i repertoaren...

    Jag hoppas verkligen att Fashion Pack tänker hålla på ett tag till och jag kommer fortsätta att gå då jag älskar den typen av humor och satir som de har.

    SvaraRadera