onsdag 10 oktober 2012

Roligheter!

Nu är det klart!
World Pride 2017 är i Madrid.

WorldPride 2017


Lokala Roligheter

Örebro Tjejjour visar i samarbete med RFSL Örebro och biograf Roxy den kritikerrosade filmen Pojktanten. Missa inte den här unika chansen att se Pojktanten i Örebro!

Såhär skriver bio Rio om filmen:

"När Ester Martin såg Eli kände han för första gången igen sig själv hos någon annan. Långt senare möts de, blir själsfränder och Ester Martin anammar Elis ord för att beskriva sig själv: pojktant. Filmen vann publikens pris och ett hedersomnämnande av juryn på Göteborgs Filmfestival.


Genom att växla ett dokumentärt samtal mellan Ester Martin och Eli i badkaret med iscensatta episoder ur en pojktants uppväxt lyckas filmen berätta en djupt personlig historia som också är allmängiltig.

Det handlar om att bli kategoriserad och att själv kategorisera andra - om vad som händer när människor gör anspråk på att vara något annat och något mer."

Visningen är öppen för alla, och biljetterna säljs för 75 kronor med säljstart klockan 15.00. Det finns 143 platser i salongen - först till kvarn gäller!

Bjud in alla du känner, så att vi fyller biografen och får chans att visa fler queera och feministiska filmer i Örebro! Vi ses där!
 
Gissa om jag kommer vara där!
21/10 15.00

Mera lokala saker:




By The Way...
Igår fick jag Jonas Gardells bok "Torka aldrig tårar utan handskar" av min älskade Busmus <3
Hon hade tydligen varit inne i bokhandeln och bokat den i måndags...
Sen ville hon vänta och se vad jag tyckte om första delen av serien på svt först.
På tisdagen gick hon och hämtade ut boken och sedan stod hon och väntade på mig på stan och kollade in min blogg medan hon väntade och såg att jag ville ha boken :)
Ibland tror jag hon kan läsa mina tankar <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar