torsdag 11 oktober 2012

Tvångstankar & fix ideer...

För ett tag sedan så satt vi några stycken på en After Work och pratade och en tjej pratade om tvångstankar....
Alltså inte de där jobbiga och tråkiga tvångstankar, utan den där lättare och roligare varianten....
Såna där fix ideer/tankar man kan få ibland, för sig själv men som man inte lever ut (oftast).
Som Statistikmusen... hon pratade om att hon får tvångstanke om att ta med sig Dove tvålen från hotell och krog toaletter hem... för den luktar så gott och inte finns att köpa någonstans.
Hon gör det inte men tanken slår henne varje gång hon ser att det är den tvålen...
Hon berättade om några andra kompisars lustiga tvångstankar med och jag började fundera på vad jag har för fixideer/tvångstankar.
Och jag har kommit på några...
Jag skulle aldrig göra dem men de dyker alltid upp i mina tankar under vissa situationer...
Som när jag sitter väldigt tyst ibland och inte har något att säga i en grupp med människor (allt från mer eller mindre viktiga möten till kompis sällskap)...
Då funderar jag ofta på hur folk skulle reagera om jag bara ställde mig upp och skrek...
Eller om jag sitter på en buss å alla är helt tysta... samma då...
Detta blir en otrolig fix ide för mig... Den liksom går på repeat i min hjärna.
Tillslut kan jag nästan bli lite småfnissig då jag ser som en liten filmremsa i hjärnan hur folk skulle titta till, helt chockerade... hahaha...
Ja, vad gör man inte för att roa sig själv i tystnaden?


/Tvångstankemusen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar