onsdag 28 december 2011

Att avläsa intresse... inte min starka sida!

Jag har skrivit innan om hur totalt blåst jag är när det gäller dejting... (det spelar ju inte någon roll längre....)
Jag har verkligen ingen koll på om någon är intresserad av mig... vilket under denna sommar lett till att jag förmodligen helt omedvetet dissat en å annan tjej.
När jag och Busmusen träffades så insåg jag inte alls att hon var intresserad. En vän till mig drog iväg mig till köket å sa att Busmusen var väldigt intresserad och om jag var det så skulle jag göra si eller så (ja... riktigt pinsamt). Jag hade däremot inte förstått dom vibbarna alls.
Visst... hon satt ju ganska nära... log och såg glad ut (såg helt fantastisk ut... faktiskt...) med sina glittrande busiga ögon... men det betyder väl ingenting (tänkte jag)?
Jag tar tyvärr inte första steget om jag inte "vet" att känslan är ömsesidig... så tur att jag fick instruktioner hahaha.... men en aningen pinsamt!
Så jag tänker tillbaka lite på en del träffar under denna sommar och jag inser att jag nog helt omedvetet dissat en del.
Jag får ju bara hoppas att jag inte har sårat någon.
Får kanske dessutom skylla på "nybörjar-statusen"?
Men helt ärligt var jag likadan när jag dejtade på den straighta sidan...
Jag kan helt enkelt inte urskilja tecknen...

Jag tror det grundar sig i gamla vanor... gamla tankar som bottnade i ett mycket dåligt självförtroende... å även om jag har lyckats boosta upp självförtroendet med åren så sitter vissa tankar kvar stanhårt... som just denna: Vem skulle vara intresserad av mig???
Jag är inget speciellt att ha. Ser inte mycket ut och det finns så många bättre.
Eller: Hon är ju bara trevlig mot mig för att vara snäll....
Sånna tankar är högst förgörande och jag tänker dom inte så ofta längre... men det sitter så djupt rotat att det sker på automatik i dejting lägen.
Så till de jag omedvetet dissat... Jag ber om ursäkt! Jag fattade helt enkelt inte vinken!

Det är ju ett under att jag lyckats ha förhållanden överhuvudtaget!
Åh nu... nu har jag ju funnit den bästaste!
Ibland ska man ju ha tur helt enkelt!

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar