fredag 16 december 2011

Tillbakablick!

Året börjar närma sig sitt slut nu... det är mitten av december.
Jag kan inte låta bli att blicka tillbaka på hela detta år och tänka ojjj vilken resa!
Från januari, när jag pratade med min dåvarande man, bekände färg.
Hur jag formligen såg en enorm avgrund öppna sig framför mina fötter. Jag försökte blicka framåt men det var svart. Jag såg inget ljus någonstans.
Jag trodde jag blivit fullständigt galen. Jag kan inte minnas att jag någonsin mått så dåligt tidigare i mitt liv. Det kändes som om jag själv inte kunde styra mitt eget liv och mitt öde... det var ett maskineri som var i rullning. Jag ville men kände att modet inte var med... jag landade på botten utav botten och såg ingen som helst ljusning i framtiden.
Det värsta var mina egna tankar.
Jag missbedömde alla i min omgivning och förväntade mig en total slakt...
Jag trodde jag skulle förlora alla mina vänner och kära.
Jag trodde helt enkelt inte att jag skulle klara mig igenom den jobbiga tiden.

För några månader insåg jag plötsligt en dag att... wow... jag är över på andra sidan!
Jag klarade det!
Jag överlevde!
Insikten sjönk in... jag kände bara lycka!

Visst är det fortfarande så att världen inte är så öppen som man skulle kunna önska... så:
Dear santa When I grow up I want to be able to kiss my girlfriend Busmusen in public without watching my back :)
Kära Tomten När jag blir stor vill jag kunna pussa min flickvän Busmusen offentligt utan att behöva tänka på om det stör någon :)
(Snott från Busmusens Fb *s*)
En självklarhet kan man tycka... men det är det inte... att alltid tänka sig för. Vara beredd på olika typer av reaktioner och kränkningar.
Upp till fight!
Men... tillbaka till ämnet... inser att det har varit ett otroligt händelserikt år på både plus och minus sidan. Jag måste säga att det har varit en spännande resa och jag ångrar ingenting!
Jag är stolt och glad överlevare på rätt sida :D
Dessutom en väldigt fjompigt, magpirrigt kär Virrpanna... puuuh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar