torsdag 19 april 2012

Frikort...

Idag var det Relationsrådet på Krister i P3 och det handlade till stor del om det sk "Frikortet".
Det är tydligen relativt vanligt om man nu ska tro de nästan 300.000 lyssnarna till programmet i P3...
Jag har aldrig råkat ut för det i någon relation att min partner vill ha ett sk frikort.
Jag har heller aldrig bett om ett själv. Helt ärligt kan jag inte riktigt förstå vitsen med det heller?
Ett "Frikort" är väl egentligen meningen att vara en kändis som man skulle vilja ligga med, som man tycker är het och om man eventuellt skulle möta denna person så "får" man ligga trots att man är i en fast relation...
Jag tror oxå att tanken är att det ska vara en högst orealistisk person... a la Hollywood typ eller så.
Men efter vad jag har fått höra idag så:
1. Använder sig folk av detta frikort
2. De kan ha flickvännens/pojkvännens bästa vän/släkting etc.... som frikort... Ärligt!!!
3. Det är flera som faktiskt möter sin "frikorts-person" och faktiskt "utnyttjar" det... på riktigt!

Jag har aldrig tagit detta på allvar då jag tänker att det är folks sätt att uttrycka någon slags beundran för en kändis som de tycker är ashet. Jag har tänkt att folk säger det med glimten i ögat typ... den där Rihanna är het hon är mitt frikort... totalt ouppnåelig...
Jag skulle inte uppskatta om Busmusen kom till mig och sa att hon ville ha ett frikort...
Om hon skulle vilja ha en superhet, snygg kändis som frikort kanske jag inte skulle ta det dödsallvarligt men tro mig maskineriet i hjärnan skulle vara i full gång...
Å även om det bara vore ett skämt så skulle jag alltid, innerst inne gå och ständigt jämföra mig med denna kändis och se allt hon är men inte jag... trots att jag vet att det vi ser av kändisen bara är ytan... inte den riktiga personen. Jag skulle nog känna mig som ett kasst substitut...
Skulle det dessutom inte ens vara en kändis... utan någon man känner... eller som finns i ens kompiskrets... jag vet inte... tack å adjö, gå och ligg med den då! Varför är du med mig???

Det betyder dock inte att jag inte tycker man får tycka att andra ser bra ut, är snygga, läckra, attraktiva osv...
Det är helt ok... man är ju inte blind bara för att man har partner... men det är stor skillnad att tycka någon är snygg till att vilja ligga.... (speciellt om man har en partner!)
I mina ögon krävs det så mycket mer än en snygg fasad för att bli attraherad och känna connection och vilja ligga... personen ska ju ha Det!
Buset i ögonen men ändå ett allvar!
Det ska finnas kemi! Helt enkelt det vi kallar för Det!

Aja hursomhelst det ska inte djup dykas i detta, jag blev bara förvånad över det faktumet att flera faktiskt har frikort....
Och flera använder det som en ursäkt för att få vara otrogna! Planerande... usch!
Fortsätt då vara singel istället om du inte kan tungan rätt i mun och fingrarna i styr.... det är mitt råd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar