tisdag 3 april 2012

Å så gick jag In i Garderoben igen...

Den stora kuppen....
Busmusen ringde och bokade om våran hemresa och så drog vi hemåt :)
Men först träffade vi min Pridekompanjon, min Partner in Crime från i somras och tog en fika!
Det var riktigt roligt att ses igen, även om det bara blev en kortis denna gång.
Sen studdsade vi på tåget som två små barn fulla i bus och oerhört nöjda över vårat beslut att smita hem tidigare.
Vi var hemma i Örebro strax efter 19 och vi fixade till oss men blev klara på tok för tidigt... så vi drog iväg och spelade biljard....
Det kändes som om det var evigheter sedan jag spelade sist... riktigt roligt var det...
Några ggr under eftermiddagen och kvällen så pratade jag med både Kaffebönan och B-M i telefonen och jag ljög som en häst travar om att vi var i Stockholm... Stört roligt!

Sen bar det iväg till Heaven som denna gång skulle husera på Frimis övervåning...
När vi kom fram så såg vi att det fanns två dörrar öppna... den ena var den vanliga ingången till Frimis och där var det värsta kön...
Den andra dörren... ja vad ska jag säga... vi kikade in (för vi hade läst på fb att Heaven entren skulle vara till höger om den vanliga... precis som den här var)...
Ingången gick rakt in i.... GARDEROBEN... jo... rakt in i "de vanligas" garderob... du läste helt rätt...
Jag och Busmusen kollade runt efter någon slags skylt eller eventuellt en regnbågsflagga eller iaf minsta lilla tecken på att vi gått rätt... tillslut frågade vi en tjej som tydligen jobbade i någon slags provisorisk kassa i garderoben om detta möjligtvis var ingången till Heaven... å det var det!
Ingången till Heaven gick in genom garderoben... Behöver jag ens skriva hur otroligt ironiskt det kändes...
Här går vi In i Garderoben för att komma ut.....
När vi hängt av oss så blev vi visade upp för en trappa till den sk festvåningen...
Vi sonderade snabbt terrängen, köpte dryck och kollade ifall någon av "de våra" kommit än.... det hade dom inte....
Vi satte oss i några soffor precis vid trappen och väntade förväntansfullt!
Humöret var på topp!
Först uppför trappan kom Västgötamusen, Gingerheadmusen och B-M och gissa om dom såg helt chockade ut *asg*
Sen trillade de in en efter en under kvällen... ojje vad roligt det var!
Det kändes verkligen att vi tagit rätt beslut som åkt hem!
Att vi dessutom gjorde det lite i smyg var ju bara grädden på den varma chokladen!!!
Så tack vare våra underbara vänner så blev denna Heaven kväll helt fantastisk....
Sen kan jag ju ärligt säga att arrangemanget denna gången var... under all kritik...
Vad som var orsaken bakom har jag ju självklart ingen aning om men jag vet flera som hamnade fel.... och sprang runt inne på "vanliga" Frimis och undrade vart 17 alla gayfolk tog vägen...
En liten flagga eller lapp vid dörren hade ju inte varit för mycket begärt....
Sedan hade dom en Dj som inte direkt spelade så mkt nya låtar...
Å vart tog de utlovade uppträdena från Fashion Pack vägen?
Jag hoppas verkligen att det blir bättre till nästa gång!

Våran kupp var iaf lyckad och vi hade en fantastisk kväll... oavsett....
Men någonstans inom mig kan jag intellåta bli att gapskratta åt ironin att vi var tvungna att gå in i garderoben....*asg*
Sen tänker jag med en liten tagg i hjärtat på de som faktiskt befinner sig i garderoben fortfarande, som inte riktigt vågat komma ut... hur ska dom våga ta sig till såna här tillställningar när man antingen måste ha "inside information" eller våga fråga sig fram....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar