tisdag 3 april 2012

Stockholms resan!

Förra veckan var det då äntligen dags, jag och Busmusen åkte iväg till El Stockholmo tidigt på onsdagsmorgonen. På stationen mötte Konstnärsmusen B-M upp mig då Busmusen skulle jobba och slita i sitt anletes svett *ler*
Jag och B-M promenerade till Fotografiska och kollade på de olika fotoutställningarna samt fikade gott...
Vädret i Stockholm var kanske inte riktigt som jag hade planerat... (i mina tankar skulle det vara strålande vårsol så vi kunde hänga på uteserveringar i solglasögon och spana på folk som stressade fram å tillbaka å så skulle vi sitta i Tanto å picnicka...)
Men B-M och jag trotsade vädergudarna och promenerade!
Vi besökte oxå Hallongrottans lilla butik på söder. En spännande affär med en hel del intressanta böcker.
Plötsligt hade hela dagen gått å vi mötte upp min älskade Busmus på hotellet och inhandlade lite vin (och Mc Donalds) och satt å mös på hotellet.
Mitt råd till folk som bor på hotell är dock att Aldrig någonsin spilla någon typ av vätska på mattan...
Hela rummet stank spya... så vi fick faktiskt byta rum!
Sedan drog vi iväg till Judys för att se Humormaffian uppträda...
Det var i en källarlokal som kanske skulle behöva lite... renovering...
I alla fall... dom tog inte kort, bara kontanter.... å inträdet var 100 kr.
Utöver det var dryck och snacks väääääldigt dyrt... tror dom skulle tjäna mycket på att sänka priserna i baren lite.
Jag vet inte riktigt vad jag väntat mig av själva uppträdandet men min åsikt blir nog att "Kyss min Plysch" är ca tusen ggr bättre....
B-M (som är liiite het på Moa) var däremot i sjunde himlen.... *ler*
Några vänner till Busmusen dök upp och dom kommer numera döpas till Trubadurmusen, Väktarmusen (eller SLEM... nej hahaha) och AgentX9.
Vi gick till Urban Deli å bubblade en liten sväng sen drog vi tillbaka till hotellet och Trubadurmusen samt B-M följde med en sväng.
Dagen därpå, torsdag, hade vi sovmorgon samt hotell frukost... Fett najs.... som jag skriver mest för att det skojretas lite med Busmusen som säger att jag inte får prata så ;)
Sedan hände det... utanför systemet.....
ÖBO ringde....

Detta är ju en helt annan historia som jag inte ens nämnt här tidigare då det har varit lite tissel å tassel om det... men jag och Busmusen skal bli sambos <3 <3 <3
Vi har hittat en härlig etage 5:a mitt i stan på 124 kvadrat plus en stor takterass (+ en balkong)!!!
Det är en underbart härlig planlösning och vi har suttit och planerat och grejjat och funderat i några veckor på hur vi skulle vilja ha det. Hur vi ska inreda. Vad vi behöver, vad som finns osv.... LYCKA!!!

Men iaf.... ÖBO ringde och sa att de godkände vårat direktbyte och flytten blir den 28:e april!
YESSSSS här är det snabba puckar..... Me Like :)
Vi blev tokglada och dansade in på systemet och köpte skumpa att fira med!
Vi mötte upp Väktarmusen och traskade hem till henne och AgentX9 och skålade!
På kvällen åkte vi hem till Trubadurmusen på pizzakväll, goa kompisar, sång, babbel och ett å annat gitarr ackord och kvällen slutade med att jag blev av med min oskuld.... Alfapeth oskuld alltså... vad trodde ni?
Jag och Busmusen sov över och hade en soft dag med en lång sovmorgon, omelettlektion och gitarrmys.

Sen åkte jag och Busmusen till Väktarmusens och AgentX9:s lägenhet som vi hade helt för oss själva och så firade vi att vi fått helt klart med bådas hyresvärdar!
En kväll i kärlekens och lyckans tecken ;)

Vädret fortsatte att vara tråkigt och glåmigt, regn, rusk, hagel och SNÖ!!!
På lördagen fick vi lite hemlängtan och ville hem och fira med våra vänner...
Det var konstigt att sitta i Stockholm och veta att det skulle vara Heaven hemma å att alla goa vänner skulle gå....
Så vi planerade den stora kuppen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar