måndag 28 november 2011

Dottie the Tiger ryter till!

Jag känner mig otroligt trött på folk som utnyttjar andra...
En vän till mig (låt oss kalla henne KaffeBönan) är kär i en tjej (henne kallar vi för Miss Unsecure) och K-Bönan har varit ärlig och berättat det för M-U. M-U är osäker på vad hon vill och känner (hon är ganska ung oxå) men dom skulle ändå vara kompisar.
M-U är enligt egna ord Queer... hon blir alltså kär i personen inte könet och om jag minns rätt från mitt eget inlägg så ställer sig en Queer person utanför det konventionella, tvåsamheten etc (struligt det där...) iaf...
Dom skulle vara vänner men så plötsligt en kväll/natt så stöter M-U på K-Bönan, som självklart blir alldeles glad och lycklig och dom har en trevlig natt.
Meeen... tidig morgon/sen natt så drar M-U iväg... till en kille istället.
Orden hon yttrade då kommer jag inte återge här!
Det jag stör mig enormt på är hur man kan göra så... om man vet att den andra personen verkligen är kär, så som K-Bönan är, varför utnyttjar man läget?
Det är bara elakt!
Om nu M-U inte riktigt vet vad hon vill och känner... lista ut det först så du inte krossar den andra personens hjärta.
Att få veta i efterhand att man bara har blivit utnyttjad gör att man känner sig som en urvriden disktrasa...
Otroligt dålig stil!
Dikedrama...

Om jag fått veta att någon är intresserad av mig (och det inte har varit ömsesidigt) så har jag iaf aldrig utnyttjat läget för egna behov utan varit ärlig och sagt att jag inte känner likadant.
Det sårar oxå, absolut, men det är ärligt och den andra kan gå vidare, på ett juste sätt!
Det handlar om respekt!
Ingen kan rå för sina känslor eller bestämma för vem man känner och hur man känner!

Så KaffeBönan, mitt erbjudande står kvar!
Om du behöver komma bort, byta stad en stund så får du låna mitt pläjs!
Min soffa är faktiskt ganska najs :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar