söndag 26 juni 2011

Bi = lägre status än "fullblodig" gay?

Är det så?
Jag tycker att jag ofta har hört reaktionen från gay kvinnor att bi bara är en "lek" fas där man kallar sig bi som ursäkt för att få kn***a runt med vem som helst.
Är toleransen mindre mot någon som är bi och isåfall varför?
När man som gay har stött på alla dessa olika slags motgångar pga sin sexualitet och mått skit, varför utsätta någon annan för detsamma?

Eller är det så att vi i grund och botten alltid kommer ha lite svårt för det som är annorlunda och konstigt jämfört mot oss själva och den bubblan man själv lever i?

Vill oxå säga tydligt att detta inte är min åsikt utan en tankeställare jag fått då jag har en kollega som upplevt mycket skit från folk (lesbiska) pga att hon är bi.
Jag vet oxå att detta självklart inte gäller alla, jag bara kastar ut frågan för att få höra om era upplevelser :)

Jag tycker folk ska få vara sig själva och stolta över det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar