söndag 26 juni 2011

Vänner!

Vad vore livet utan vänner?
Verkliga vänner som verkligen finns där för en i vått och torrt!
Kompisar i all ära.
Läste dessa rader på en statusrad på facebook:
Alla hör vad du säger, en kompis lyssnar på det du säger och en vän hör det du inte säger...
Så sant!
En lärare hade sagt till min yngsta dotter att en person har, om man har tur, tre till fyra riktiga vänner i livet...
Funderade över detta och inser att jag nog är jäkligt lyckligt lottad!
På rak arm kan jag rabbla 4 vänner som funnits i mitt liv i minst 10 år... varav 2 av dem har jag kännt sedan jag var 4... alltså i 30 år!
Dessa fyra finns fortfarande i mitt liv och är otroligt viktiga för mig.
Några pratar jag med flera ggr i veckan och några bara några få ggr om året men jag vet att dom finns där, alltid!
När vi ses så vet vi var vi har varandra och vi kan prata om allt!
Det är tryggt!
Sen har jag flera "Nyare" vänner som jag absolut kan se i mitt liv även om 10 år eller mer...
Så, ta hand om era vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar