söndag 26 juni 2011

Ryktet går. . .

Härom dagen var jag inne på jobbet en sväng, trots att jag har semester, för att träffa min goa kollega och gå på After Work!
Då mötte jag chefen som stannade till och vi pratade en stund.
Han har de senaste veckorna kommit med olika kommentarer till mig om att jag verkar så glad och lycklig nuförtiden, att det verkligen glöder om mig osv.
Nu, när jag var inne på jobbet så började vi prata lite mera personligt och efter ett tag säger chefen lite sådär försiktigt med lägre stämma: Ja, du kanske vet eller förstår att jag har hört och jag tycker det är jättekul! Det är ju inte min buisness men fan vad roligt, jag är så glad för din skull. Jag har inget emot det, som du ju vet, men vad spännande!
Jag log och nickade och funderade en kort stund vad han pratade om...
Det lät ju som om jag var gravid... hade förlovat mig eller, tja, vad som helst.
Sen, pang!
Aha... jag kom på det enda jag kunde gissa mig till... han har fått höra rykten om mig och mitt kliv ur garderoben.
Han tittar på mig och säger att han tycker det verkar som jag hamnat rätt nu och att jag är värd att vara lycklig nu efter några år av skit.
Jag log bara och höll med :D
Kännde ingen panik över att ryktet gått runt på kontoret, bara ett lugn.
Jag kännde att jag kunde ta det, att stå där och le och känna att det är rätt!
Jag står för det!
Vilken känsla!
Att det sedan var med just chefen, ja det var ju lite annorlunda... men ändå helt ok!
Han är en bra chef!
Så nu vet jag inte om jag kan bli mer ute ur garderoben?
Nu ska jag börja leva här ute oxå!
Det blir ett nytt kapitel!

Andas, tag sats.... ready.... ......... GO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar