tisdag 9 augusti 2011

Fredag - Kyss Mig!

Så var det fredag och oj vad omtumlad jag kände mig i huvudet efter torsdagens bravader!

Vi åkte in ganska tidigt och lyssnade på ett "komma ut"- samtal med någon halvkänd radiopratare och bisittare till Annika Lantz.
Det var ganska lungt och inte så många där men det var bara skönt och samtalet var väldigt tänkvärt och vettigt!
Efteråt knatade vi genom parken och jag köpte mig ett par regnbågsörhängen. Sedan drog vi iväg på bio.
Filmen Kyss Mig.
Jag tänkte att denna gång var jag väl förberedd och det skulle inte bli så jobbigt. Vi var bara 10-12 st i salongen och alla var goa gays så hur svårt kunde det vara?
Dessutom tänkte jag att det kunde vara bra att se filmen igen, bara för att....
Men även denna gång så tog den hårt och jag tror att jag skulle kunna se den tusen gånger och ändå känna lika mycket och gråta lika mycket.
Den berör mig in i djupet av mitt hjärta!
En del av replikerna är som direkt tagna från mitt liv och samtalen som utspelade sig här hemma under våren.
Vissa ord byts ut så de passar min egen situation, det är det jag hör.....

Du är tydligen homosexuell nu?
10 år.... 10 år har vi varit tillsammans.... betyder det ingenting?
All tid vi investerat....
Jag trodde vi byggde något tillsammans att vi jobbade för en framtid för oss?
Var allt bara en lögn?

Förlåt....... Det var inte meningen..... förlåt.....

Det är det värsta som finns att såra någon annan så mycket!
Det kramar fortfarande hårt runt mitt hjärta och jag får svårt att andas.... det var inte meningen.... förlåt....
Det finns inget annat jag kan säga och inget annat jag kan göra!
Det var inte meningen men jag har inget annat val...

Ja, filmen blev en lika stor emotionell upplevelse denna gång som förra!
Vi pratade en del om filmen efteråt när vi satt och åt mat inne på Kungsan.
Hur den gripit oss, fast på olika sätt.
Att replikerna kändes så reella.
Delade meningar om sex scenerna... har folk verkligen oralsex första gången eller inte?
Vackra scener och bra vald musik för varje tillfälle.

Två av oss stannade kvar i parken och betraktade rörelsen, folk ja allt samtidigt som vi njöt av glass.
Sedan startade en slags presentation uppe på scenen av alla kandidater till Mr Gay Sweden... finn det en kvinnlig motsvarighet?
Nej just ja... flator har fula frisyrer, är bittra och arga och dricker te... skulle dom vilja vara med i något liknande?
Glitter och glamor får bögarna stå för haha...
Sedan startade Solidaritetsgalan.
Vi satt mest och njöt av dagen, intryck osv...
Lite roligt eller kanske konstigt var det ju att vi blev ombedda att vara med i en undersökning och hur vi HBT personer vill ha det efter pension. Vilket slags ålderdomsboende skulle vi vilja ha?
Ojoj... många frågor jag än så länge inte tillbringat en enda tanke åt förut... weird!
Jag köpte mig oxå en regnbågsflagga inför paraden!
Sedan drog vi till söder och började en mysig förfest inför kvällens stora tjejfest: Moxy!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar