lördag 13 augusti 2011

Nattliga äventyr....

Ja, den rubriken var väl egentligen lite missvisande... haha...
Det är inte en fortsättning av min rapportering av Pride veckan, den kommer senare!

Den sista tiden har jag drömt ganska mycket och intensivt om nätterna.
Drömmarna känns väldigt verklighetstrogna och jag blir lika chockad och besviken varje gång jag vaknar.
Kollar i min ena drömtydarbok lite... den heter "Sibyllans Hemligheter".
Sitter å slår lite i boken och undrar om jag ska välja flicka, kvinna eller fruntimmer *asg* och hur ser man skillnad, i en dröm, på en kvinna och ett fruntimmer?
De har iaf väldigt olika betydelser men jag väljer att kolla på kvinna, det känns såklart mest rätt för mig!
Naken kvinnokropp står för extravagans.
Om kvinnan är blond: Fred och Lycka.
Mörkhårig: Osäker framtid.
Rödhårig: Passion...
(Detta känns ju otroligt stereotypiskt, kan jag tycka men jaja...)
Om kvinnan är högväxt: Förmögenhet.
Vacker: då blir jag bedragen....
Fet: Varaktig kärlek
Kyssar: Falskhet.... Va???? (Här trodde jag att jag drömde om mysiga saker.... tydligen inte!)
Otillfredsställd kärlek: Harmoni.
Tillfredsställd kärlek: Disharmoni.
Så hur ska jag då tolka denna dröm?
Jag är disharmonisk, har en osäker framtid full av extravaganser och falskhet och jag kommer bli bedragen... eeeh, ljusa framtidsutsikter!
Jag tror jag lägger ner denna drömtydningsbok nu... kollar när den är tryckt... 1978 och då är det en omarbetad utgåva med en äldre källa...

I en annan bok (ja, jag har flera) står det att om jag som kvinna drömmer om en annan kvinna så är den andra kvinnan en aspekt av mig själv som jag inte omedelbart kan identifiera mig med!
Oh, Yes I Can!
Kyssar står för ett accepterande av sexualiteten till det jag kysser, som i mina drömmar är en kvinna....
Det skulle ju i såfall betyda att jag först nu har förstått och accepterat mig själv och min sexualitet... på riktigt!
Samma bok menar att nacke och hals står för känslor och sexualitet och huvudet för tanke och vilja... om ni nu ville veta mer om vad dessa drömmar innehåller haha...
Jag tycker iaf att detta låter som en utmärkt bra drömtolkning, så den kör jag på!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar