tisdag 9 augusti 2011

Pride Comedy samt Schlagerkväll!

Efter det starka brandtalet så tog vi en fika uppe på taket av Kulturhuset!
Vi satt nog alla och försökte smälta vad vi hört och prata igenom det lite.
Sedan gick vi och köpte biljetter till eftermiddagens Pride Comedy med Moa Svan.
Innan den började så tog vi oss en tur bort i Pride Parken igen och kikade runt bland de olika tälten och bara strövade omkring lite.
Klockan går fort när man har trevligt och vi gick tillbaka till Pride Sergel och Kulturhuset.
In i samma sal som innan och nu blev det fullsatt vill jag lova!
Och vilken rolig stand up det var!
Hade läst någon sur kommentar i tidningen några dagar tidigare att Moa Svan minsann aldrig hade varit rolig så varför skulle hon vara det nu!
Han som skrev den artikeln har defenitivt inte samma smak som mig, för jag skrattade ibland så tårarna rann!
Det var flera olika komiker där och alla var otroligt bra men den som utmärkte sig, enligt mig, var en tjej från Göteborg (tror jag) med ursprung från Kina, Evelyn Mok.
Hon var fantastisk!
Överlag var alla otroligt bra och jag måste säga att jag är en flata haha ... en sån där med cykelhjälm som pimplar örtte, har korta naglar osv osv... vissa saker var väldigt träffande och askul!

Efter detta var vi alla hungriga som vargar och handlade snabbmat på Max och tog med in i parken på Kungsan!
Där var Schlager kvällen i full gång!
Och oj vad många gamla godingar det var!
Schlagernörden Björn Kjellman var kvällens värd.
Pernilla Wahlgren (för övrigt en av mina första förälskelser som mamma försökte ta kål på direkt genom att säga att hon sminkade sig så mycket att hon såg ut som en hora... mamma gillade inte smink alls hon), Anna Book, Shirley Clamp, Kikki Danielsson, Molly Sanden, Arja Saijonmaa, Simon Forsberg, Bryan Rice, Hanson, Carson och Malmqvist, Lotta Engberg, Kate Ryan, Jenny Silver, Sanna Nielsen och många många fler... det tog liksom inte slut!
Det var kanske lite konstigt att det sattsades så mycket på bara gamla godingar och för mig totalt okända schlagerdängor som kommit tvåa eller trea i sina hemländer och var fanns de nyaste och frächaste schlager låtarna med tillhörande artister?
Men iaf det var en superkväll ändå och jag mötte en del folk jag kände så + i kanten på det :)
Det var härligt att stå där i trängseln och hoppa runt till musiken och se alla glada och härliga människor runt omkring... min enda reaktion var att det kändes ganska hetro... vart var alla homosar?
Visst fanns dom där men inte i det överflöd jag hade förväntat mig direkt och det beror nog till stor del på årets tema: Öppenhet.
Hörde rykten om att det var 14.000 personer i den lilla parken och att vissa tyvärr inte fick komma in pga att det var för fullt!
Efter detta tog vi oss matt hemåt.
Denna torsdag var full med intryck, känslor och kraftiga svängningar både i mig själv och i de olika aktiviteterna vi valt att gå på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar