lördag 27 augusti 2011

Show me Heaven....

Imorgon är det då Äntligen dags för Heaven här i Örebro igen!
Vi har ju ingen permanent gayklubb men Heaven kommer å "gästspelar" ca var femte vecka!
Denna gång är det på det gamla anrika Prisma...
Även känt under namnet "Jurassic Park".
Jag minns att jag var otroligt imponerad av Prisma som klubb när jag var 21 år... just för att det var åldersgräns 30 där då!
Många av mina vänner var över 30 och jag tyckte det var så tråkigt att inte få hänga med in.
En kväll provade vi... jag blev självklart stoppad av vakten direkt... (När jag var 16 trodde folk jag var 11... när jag var 18 fick jag höra 14 osv... sa alltid att det skulle vara positivt när jag väl kom upp i åren, som nu, för nu vill man ju se ung och välbevarad ut *asg* iaf...).
Vakten stirrad strängt på mig och bad om legitimation. Jag försökte vara vuxen och cool och sa att jag tyvärr glömt det hemma... När är du född frågade vakten... jag tänkte så det knakade å så vände jag på mina egna siffror 67... hmmm vakten stirrade på mig ännu mera!
Jag är inte dum lilla du, men är du iaf över 18?
Jag nickade.... å så tittade han på mina vänner... å hon är med er?
Dom nickade... ok sa vakten, men ta det lungt!
Åh vilken lycka! Jag kom in!
Ganska snabbt märkte jag ju att musiken var efter åldern... å det kom helt seriöst upp en gubbe med käpp på dansgolvet å frågade om jag ville dansa....
Uscha!
Det var mitt enda minne av Prisma... snuskiga gamla gubbar, typ!
Jag förväntar mig något helt annat imorgon :)
Då förväntar jag mig minsann att möta en och annan Örebroflata, så håll tummen för mig nu!
Så jag får en najsig kväll och kanske lite mys....

(Inser dock att jag kommer sitta och blogga på söndag om hur irriterad jag är på mig själv som inte vågat osv... same story, different day, typ)

Godnatt kramar till er från mig!
Tjingeling!

1 kommentar:

  1. Meeeeeeeeen så blev d inte =))) så stolt över dig Tigern! ;) keep it up!!! å LYSSNA på MIG för f*n ;)

    SvaraRadera