lördag 3 mars 2012

Myrans 25 års fest!

Ja, oj... vart ska jag börja?
Förmodligen ska jag nog börja med förfesten...
Dagen började med en skön slappsig sovmorgon :)
Sen drog jag och min älskade Busmus upp på stan för att leta efter ett roligt spel att ha på förfesten och gå på systemet och möta upp Busmusens lillebror (hmmm vad ska jag kalla honom här i bloggen? Tål att funderas på lite.... Det står mellan Sälen och Ugglan pga vissa klipp jag sett på facebook.... eller möjligtvis Borat... men de bilderna borde vara preskriberade... eller... Brittan Spears.... den rakade varianten... *asg*)
Vi fann iaf inte spelet vi letade efter i någon butik.... däremot hemma hos Sälen... (kändes inte helt rätt... måste komma på nått bättre...) å sem handlade vi lite lunch mat!
Sen kom Konstnärsmusen (som från och med nu kallas B-M som betyder Britt-Marie... Detta pga att vi djäklats lite med henne för att hon inte riktigt tar tjuren vid hornen när hon träffat någon hon gillar... så Busmusen säger "Kom igen nu Britt-Marie, för faan...") och Kaffebönan.
Bubblet kom fram och vi började skåla lite!

Jag fick försenade födelsedagspresenter av Kaffebönan :)
En Kokcmössa med texten Naked chef, I strip for 5 pund, I keep my clothes for 10 pund!
En liten stekpanna för att steka hjärtformade ägg och sedan fick jag och Busmusen två badbomber i form av bröst :)

Vi blev dessutom kungligt bortskämda med att ha en alldeles egen proffs hamburgarekock i Sälen som fixade lunchen medans vi andra babblade och började styra lite med våra outfits.
Efter den smarriga lunchen så kom sminket fram....
Jag fick låna något slemmigt rinnande vax till håret av Busmusen och sedan sprayade Sälen mitt hår alldeles svart fixade mitt getskägg... haha det var jätte svårt att fixa själv!
Jag satte lösögonfransar på Busmusen och B-M och sminkade dem lite.
I sista sekunden så hade Busmusen ändrat sig och ville inte vara Di Leva längre utan hon skulle vara prinsessan Estelle... som vuxen hahaha....
Hennes mamma hade en prinsessklänning för barn som Busmusen kunde ha på sig samt en tiara... sedan hade hon på sig en blond lockig peruk oxå... väldigt charmant!
B-M skulle ju vara en Skräcködla.... alltså en tjej med för mycket smink och för lite kläder som inte matchar.... hon hade oxå fixat en peruk som var blond och alldeles våfflig och räckte ned över hela ryggen.
Sen hade vi Zlatan i egen hög person där oxå... Kaffebönan hade köpt en lång svart peruk som vi fick klippa till lite och sen ett slags pannband oxå!

Så förfesten gick härliga till :)
Vi var laddade till tusen!

Bildbevis kommer här!

 Gruppbild: A.J, Estelle, Skräcködlan & Zlatan

A.J & Estelle


Den Söta Estelle


A.J (På denna bild kan man tro att han är vampyr oxå...)



När vi kom till festen blev vi fotade en och en oxå...
Kan ju säga att det var flera som inte ens kände igen mig... det betyder nog att det var en bra outfit *s*
Det visade sig att Myran varit lite slug minsann... Hon hade i inbjudan delat upp oss i två grupper :)
Sina gamla vänner och jobbarkompisar i en grupp med temat kom som någon du beundrar/har som idol och så vi, de nyare vännerna, alla flator, typ *ler* fick temat kom som någon du hatar/inte tycker om.... lurigt... speciellt då vi hade Kronprinsessan Viktoria där och så kom jag med Estelle *asg* 
Kul grej iaf :)
Det fanns smarrig bål som inte smakade någo alkohol alls.... tills man smakade på bären *ler*
Det ramlade in alla möjliga typer denna kväll... allt från raggare, pirater, Kalles Kaviar,September, Morgon, Malin Bayard, Mario och Luigi, domare, Dr Bombay och en tandläkare!
Myran själv var halva hon någon bonde från "Bonde söker Fru" Pär-Ola något och andra halvan var hon Grynet.... en kombo av något hon hatade och någon hon Älskade! 
Sen blev det taco buffe!
Mums!

Skräcködlan och Zlatan äter Tacos och ser ju himlarns glada ut... :)
(Bör kanske tillägga att "någon" tyckte att Skräcködlan var, and I qvote "trycka upp mot väggen matrial....")

A.J och Estelle (som börjar få lite utväxt i pannan....)

A.J & Estelle (Notera Estelles svarta näsa... vars har hon varit? Getskägg är inte är hångel säkrat...)


Det blev lite dans av Dr Bombay och Zlatan ... å Backstreet Boys A.J... Till de fina sångerna Calcutta, Hos tha man och Backstreet´s back.... vackert....
Sen var det paket öppning... Å vi hade ju köpt en liten "flat-korg" med spännande innehåll till Myran.... tyvärr missade jag att ta kort på den men den innehöll 5 stycken hemgjorda örhängen i lera (ett par bröst, ett par torsos, 2 olika par med muttor och ett par möss... allså djuret....), sedan fanns det med en kortlek... en tuttkudde för nacken, en latexkjol i grönt, en slips, läpp-iskubsformar, boken Cowgirls och en liten fingerleksak.... Tror det var allt... minns inte riktigt!

Senare på kvällen tappade vissa håret och vissa hade plötsligt mer...


Vi kan alla komma överens om att Aj inte ska skaffa långt blont hår...


A.J goes Zappa...

Ja, det var en rolig dag och en roligt kväll/natt!
Så tack Myran för ett härligt påhitt!


Dagen efter hade vi sovmorgon... å sen spelade vi Sälens spel (D)RAW, hysteriskt roligt spel :)
Sen åkte Kaffebönan och B-M hem till sitt och jag och Busmusen åkte hem till mig och busade med katterna och slappsade i soffan... sjukt skön söndag!

(Jag hade ingen egen kamera på festen så dessa bilder har jag  ärligt "stulit" från mina facebook vänner!
Jag väljer oxå att bara lägga ut kort på dom jag frågat om lov av... alltså bara på oss fyra...)

Det var allt för inatt....

Tjingeling!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar