fredag 16 mars 2012

Uppdatering... Systerskapsfest med förfest!

I fredags kom jag och Hjärtat på att vi firade 6 månader!
Ingen av oss är stor firare av sådant utan tycker väl att man kan visa kärlek i vardagen utan speciella datum å så... men vi firade med god mat och lite vin!
Göttigt!

I lördags var det då dags för Systerskapsfest!
Det var, i vanlig ordning, förfest hos min älskade Busmus och ojje vad mycket folk det kom.
Och vilka roliga kombinationer av personligheter!
Vi gjorde smarriga bakade potatisar med goda röror till och det var najs att få träffa lite fler av Busmusens närmaste vänner... (jag menar, Det var på tiden.... *ler*)
Och eftersom Busmusen är den finaste jag känner (underbaraste, goaste, härligaste, bästaste, ärligaste, knasigaste och roligaste ... jag kan hålla på i timmar *ler* ) så  känns det inte alls förvånande att hon har så underbart härliga, öppna och ärliga vänner omkring sig heller!
Har inte mött någon i hennes vänkrets som jag inte gillar... hur vanligt är det?
Sen kanske det inte är ömsesidigt... vad vet jag... haha... men så kan det ju vara i livet!
Iaf blev det en härlig konstellation av människor och jag hade lätt kunna stanna hemma hela kvällen och bara bubblat på med allt och alla!
Vi hade två "läger"....
I vardagsrummet satt ett gäng och kollade på Mello och i köket satt vi i dagis cirkel på golvet å pratade å gottade på godis och dryck :)
Så himla najs!
Sen drog vi iväg till Liquidbar... vars inner rum var bokat för systerskapsfesten!
Det var litet, varmt, trångt men charmigt!
Kvällen kändes otroligt bra och lyckad...
Tills dagen därpå!
Jag har kanske skrivit om det förut men Örebro är ju inte en stor stad direkt... och visst finns det en del gayfolk här... men just bland oss kanske man måste tänka lite extra.... alla känner alla (i stort sätt) eller vet iaf om varandra... Så vad gör man om ett förhållande tar slut?
I större utsträckning än för straighta så har man gemensamma vänner och umgås i samma kretsar (hur ska man annars finna någon ny, en vacker dag?).
I min värld är det iaf så att ja, ok, det är fördjävligt att det tog slut men.... det är som det är.
Själklart har man rätt att vara ledsen och sårad... oftast finns det ju oxå en anledning till varför det har tagit slut men:
1. Man snackar inte skit om varandra
2. Man ska inte göra så att vänner måste välja sida
3. Man sköter sig när man råkar hamna på samma tillställning
4. Man ger sig inte på varken exet eller nya vänner till exet och man får faen lägga locket på på sin svartsjuka!
Svartsjuka är inte ett attraktivt drag!
Och är väl ungefär det sämsta man kan utsätta sitt ex för... speciellt om man inbillar sig eller hoppas att exet kanske ska ändra sig och komma tillbaka!
Det handlar om Respekt!
Respekt för varandra (en gång i tiden var det ju så att man valde den andra personen och älskade den för alla dess egenskaper) och Respekt för sina vänner och medmänniskor...
Om man känner att nej... jag klarar inte av att hålla mig än, jag är för besviken på att allt gick åt helvete... ja då kanske man inte ska utsätta sig själv för att möta den andra alls. Kanske man behöver ett rejält brejk. Från varandra, helt och hållet....
För visst är det ju så att oavsett vad som har hänt så kommer man en dag att känna att man överlevt och kunna gå vidare... även om det inte känns så där och då!







Så, även om kvällen kändes lyckad och jag inte upplevde detta så fick jag höra om det dagen därpå... då en av mina vänner råkade ut för just detta!
Det är inte ok!
Å det känns oerhört trist och tråkigt att detta hände bland folk vi bjudit in på festen...
Det gör tyvärr att vi kommer tänka oss lite extra för vilka vi bjuder nästa gång.
Varken jag eller Busmusen accepterar sånt beteende!


På söndagen åkte jag hem och fick besök av min Bästa Vän!!!
Hon går på massageutbildning nu och fick sin första kund hemma hos mig :)
Vi byggde om mitt kök till massage studio och köksbordet fick agera massagebänk!
Tur jag drog ned persiennerna.... annars hade grannarna fått något att prata om i flera veckor *asg*
Det är inte direkt varje dag som min "flatmamma" kastar av sig alla kläder i min hall och lägger sig i stort sätt näck på mitt köksbord *skrattar*
När min "Dike-mom" åkt hem så var det min tur att hoppa upp på köksbordet :)
Underbart var det!


Sen åkte jag hem till hjärtat igen och hade myskväll!
Å ännu en helg var över!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar