lördag 7 januari 2012

Älghufs

Med risk för att mitt omdöme av Älghufs inte är helt sanningsenligt så skall jag ändå skriva en liiiten bedömning...
Jag kunde tyvärr inte riktigt vara med och kämpa så hårt som de andra glada damerna i backen pga min Bitch-flate skada på vänsterfoten men jag tog mig knackigt upp och ned hela två ggr... ingen större bedrift men foten smärtade och jag lovar, jag kommer igen... snart...
Så vad är då Älghufs?
Egentligen precis vad det låter som.... för när jag såg dom hufsa upp för backen så gick det inte att beskriva på något bättre sätt...
Vi var på plats vid Sörbybacken strax efter halv sex på kvällen... det var mörkt, blåsigt, kallt och halt och framförallt väldigt mycket törnbuskar i backen :D
Man skulle alltså i hög fart med stora "klumpiga" steg hufsa uppför backen med stavar och ta i väldigt mycket med hjälp av stavarna för att träna överkroppen oxå. När man kom upp skulle man bara vända och springa ned igen.
De flesta hade fem vändor upp och ned som mål men två av träningsfreaken (å jag kallar dem det av kärlek... jag är bara liiiite avudsjuk på deras energi och kondition...) körde nio vänder... detta tog drygt en timme...
Å jag kan säga att när en av tjejerna dessutom hade en älgmössa på huvudet med horn på samt att hon brölade som en älg... första vändan... ja, det gjorde min dag... Fan vad jag skrattade!
Om det möjligtvis fanns några äkta älgar i närheten så blev dom nog rejält chockade *asg*
Det blir ju iaf bra intervall träning och jag tänker absolut prova på det när jag kan springa igen...

Jag har degat till mig med träningen den sista tiden och kommer få börja om från noll igen... och jag ska försöka göra det ordentligt så jag slipper undan skador och knäproblem... men envisheten knackar alltid på... tittar på mig och fnyser irriterat... skärp dig... du brukade ju springa en mil... vad är några fjuttiga kilometer... Jag hoppas jag kan ignorera rösten och bygga upp milen i benen långsamt men säkert igen!

Aja... fem muttor till Älghufs... (Stjärnor, plus och getingar är ju upptagna...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar