lördag 7 januari 2012

Hysteria!

I onsdags var jag, Busmusen och Konstnärsmusen iväg och såg på filmen Hysteria....
Jag skrev om den för några månader sedan... i inlägget "Onödigt men Oh så intressant"
Galet rolig film även om det egentligen är en lite tragisk bakgrund... jag kan ivarjefall verkligen rekomendera filmen om ni behöver ett gott skratt.
Jag minns faktiskt inte när jag skrattade så gott till en film senast.
Den var smakfullt gjord och fylld med kärleksfull humor... kan ivarjefall säga att gynstolarna på 1880 talet var mycket trevligare än de som finns idag. De såg ut som små dockteatrar.
Man ansåg förövrigt att kvinnans könsorgan var dött och känslolöst så all stimulering av de "yttre" delarna (vulvan) hade inte någon sexuell betydelse för kvinnan. Det var bara ett nervsystem som behövde stimulering om kvinnan var svår hanterlig och led av den hemska sjukdomen Hysteria.
Endast en mans penetration ansågs som sex...
Detta får mig ju oooosökt att fundera över de lesbiska kvinnorna på denna tiden...
Hur kunde kvinnlig homosexualitet vara förbjudet ifall de i männens ögon iaf inte "kunde" ha sex?
Jaja...
Den stackars unga, nya läkaren fick snabbt en arbetsskada.... (musarm... *fnissar*) och klarade inte av att ta hand om flera kvinnor... vulvaniskmassage är hårt arbete....
Så han uppfann tillsammans med en vän den första vibrations staven... detta blev en stor succe....
Så utvecklades idéen och olika typer av massagestavar tillverkades.
Så... hur gick vi från att gladeligen helt öppet köpa sexleksaker och anse att det är varje kvinnas rätt till att det nästan är lite pinsamt och skämmigt?
"Kaninen" kom tydligen redan 1980... trodde det var en nyare "maskin".
Hur som helst... en otroligt rolig och klart sevärd film med den vackra Maggie Gyllenhaal i huvudrollen!
Efter filmen var vi på Onsdagshäng med några goa Örebroflator på Stallbacken...
Det blev några hysteriska skämt och det kommer nog komma några till *ler*

Mitt nya är: Jag känner mig lite Hysterisk ikväll, älskling... hahaha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar