torsdag 26 januari 2012

Vägval...

Ibland funderar jag över hur livet hade sett ut om jag gjort andra val vid vissa ögonblick som där och då kännts små och obetydliga men som senare har visat sig vara livsavgörande vägval.
Om jag gjort det andra jag stod och valde emellan...
Jag vet att det inte lönar sig att tänka så och jag står helt klart för de val jag gjort.
Det finns ju tusentals filmer som hanterar just detta tema... hur livet för huvudpersonen i filmen skulle ha sett ut om inte...
Nästan alltid slutar en sådan film med att huvudpersonen inser hur bra liv den har och att h*n genast uppskattar allt det den har...
En sådan insikt kan ju vara bra... speciellt när sak efter sak hela tiden skiter sig och man börjar undra om man tagit sig vatten över huvudet.
För hur länge klarar man av att stå rakryggad i motvind... en tornardo utan slut.
Hade jag någonstans kunnat gjort ett annat val så detta hade kunnat undvikas?
Vart hade jag varit då, här och nu?
Man kan bli totalt knäpp av att tänka sånna tankar...
Bättre är det ju att titta framåt och försöka vara lite mera lösnings fokuserad.
Och tro mig, jag är jäkligt lösnings fokuserad... tyvärr är inte alla segproppar runt omkring mig det... Vilket försvårar väldigt mycket!
Jag känner mig som myran som fastnade i ett Toy....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar