fredag 10 februari 2012

Film "tips"

Vet inte om jag skrivit det förut men det tror jag inte... annars får ni läsa det igen ;)

I somras så bestämde jag å Konstnärsmusen (Ibland även kallad Britt Marie....) att vi skulle plöja igenom lite flat filmer... Nyfikna som vi var.
Vi tänkte nog inte att det fanns så många heller...
Jag såg en film som jag rekomenderade Konstnärsmusen...
Den heter Room in Rome... det är en ganska naken film, för att uttrycka sig milt!
I början av september så träffade jag Busmusen. Vi hade väl kanske hunnit ses sisådär 2 ggr när Konstnärsmusen berättar att hon hyrt filmen och vi bokade in en barnledig kväll i veckan då vi skulle se den och så bjöd hon in Busmusen, hem till mig på filmkväll...
Jag varnade lite diskret att jo, det är ganska naket och rätt mycket sex scener...
Ingen fara, tyckte dom!
Så satt vi då där i min soffa och drog på filmen... jag tror det hinner gå kanske 15 min innan tjejerna i filmen är komplett nakna... och sedan är dom det resten av filmen...
Någonstans har dom även lite djupa samtal... men det är kanske inte det som är filmens fokus direkt.
Att sitta tre stycken å titta på denna film var ju intressant.
Busmusen och Konstnärsmusen kollade nog knappt på filmen alls utan försökte desperat hitta olika saker att prata om istället *asg*
När filmen var slut så såg vi att den tydligen var klassad som mjukporr... *asg*
Så... mjukporr på 4-5 dejten... det är ju bra jobbat...
Å tro mig, jag blir grymt mobbad för detta nu i efterhand *ler*
Men... jag varnade ju!
I alla fall... nu har jag och Busmusen varit tillsammans i 5 månader... inte illa pinkat ändå!
Så lite mjukporr då och då har tydligen ingen dött av... å filmen har faktiskt ett innehåll.... hahaha

Så här kommer lite tips på filmer med gay tema:

Room in Rome
Elena Undone
Kyss Mig
Milk
Dålig uppfostran
Brokeback Mountain
... Beautiful Boxer
Transamerica
Mysterious Skin
Lyckliga tillsammans
Kärlekens Matadorer
Midnight Cowboy
Mala Noche
Breakfast with Scott
Mannen som älskar Yngve
Philadelphia
02:37
C.R.A.Z.Y
Breakfast at Plutos
Fucking Åmål
Tootsie
Boy´s don´t cry
Din morsa också!
Imagine me and you
Pricilla öknens drottning
Far from heaven
A Home at the end of the world
En kort en lång
Crazy Summer
Velvet Goldmine
Bound
Timmarna
Begärets Lag
Bind mig älska mig
Sonny
Cowboys and Angels
Touch of pink
Du ska nog se att det går över
I Love You, Man
Si och så
Kom ut ut garderoben
The broaken hearts club
Queer as Folk
Fingersmith
Monster
Capote
Water Lilies
Gia
Muholland Drive
4 år till
Gray Matters
The kids are alright
My summer of love
Frida
Head in the clouds
If these walls could talk
Chloe
Kissing Jessica Stein
After sex
Persona
Roome in Rome
Goldfish Memory
En studie i hämd
The fish child
A Girl Thing
Bandaged
En enda man
Mysterious Skin
My beautiful Laundrette
Maurice
Mannen som älskar Yngve
Jag dödade min mamma
Bröllopsfesten
Patrik 1,5
Shortbus
My summer of love
En Italiensk familj på gränsen till nervsammanbrott
Velvet Goldmine
Touch of pink
Med eller utan killar
Howl
I love you Philip Morris
En förlorad värld
Ångrarna
Miss Kicki
Triangle of Love
Hairspray

Det ska finnas någon film med namnet A lot like Chokolat el något liknande... min kollega Zumbamusen har den... Den skall inspekteras ;)
Jag har nog bara sett en handfull av dessa... inser jag....
Tv- serier med lite gaytema:

The L-Word
The Real L Word
Lip Service
Greys Anatomy

Det kommer föresten en till säsong av Lip Service nu... på BBC eller nått... ska hålla lite utkik efter den...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar