söndag 19 februari 2012

Mello...

Ok... liksom alla andra måste jag nu beklaga mig liiiiite över gårdagens Mello!
Jag kan inte påstå att jag fick någon direkt favorit denna vecka!
Loreen är och förblir bäst i år!
Jag bara älskar den låten!
Men tillbaka till gårdagens låtar... Hur i Hela Helvete kunde Ranelid gå vidare?
Det var ju inte ens en låt.... bara ett skämt...
Vem var det, helt seriöst, som röstade?
Jag trodde att Saade kopia låten, pojkbandet Youngblood skulle gå vidare men ojsan... icke sa nicke...
Jag har iof ingen rätt att klaga då jag inte röstade själv... men jag funderar över vilka det är som röstar.... på Ranelid...
Jag menar... alla barnen som får och kan rösta borde ju röstat på Molly och Mattias....
Bögarna och tonåringarna (japp.... här ska vi generalisera lite... *ler* dock endast med glimten i ögat....) borde ha röstat på Youngblood och möjligtvis Mattias el Molly...
Flatorna.... ja, de flesta skulle aldrig erkänna att de tittade överhuvudtaget.... hahahaha
Detta betyder att det borde vara de gamla tanterna som röstat på Ranelid.... så då är ju frågan.... hur många tanter finns det i landet egentligen *asg* ???
Så.... vad röstar då vanliga straighta män å gubbar på då?
Jag gissar på att fom bara röstar när det är hårdrocksband (typ Dead by April) eller på Molly...
Å resten av befolkningen... ?
Ja, det vette 17.... hahaha.... Han Andreas Johnsson kanske?
Men visst är det så att det kanske inte egentligen handlar om den bästa låten eller rösten längre.... känns mer och mer som att 98% av allt arbete ligger på scenframträdandet och showen....
Inte ens tanken på vad som möjligtvis kan slå utomlands.... eller här...
För jag hoppas ju innerligt att jag inte kommer bli terrad på dansgolven i sommar av Ranelids stämma... vore väldigt tragiskt.... usch!
Tror många "spök" röstar.... alltså röstar på en artist innan de ens hört låten... de röstar på personen... hur ska "nykomlingar" kunna komma in?
När jag var liten (så som alla gamlingar säger...) så var det så flera artister blev stora... genom Mello... Innan hade man ingen aning om vem flera av dem var!
Nu säger jag inte att det var bättre förr... jag bara menar att det är lite trist att det mest är en massa redan stora och kända personer som är med....
Men... jag erkänner... har jag inget bättre för mig på helgen så kollar jag på Mello...
För en del av charmen är ju just att sitta där i soffan och skratta åt halva zebrarandiga dräkter, Carola fläkten som används flitigt i vart och vartannat nummer, konstiga skor och knasiga scenframträdanden... det är charmen.... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar