onsdag 8 februari 2012

Hår...

Ja... nu kommer ett sånt dära knäppt inlägg... men ni får ta det :)

I söndags var jag med min dotter och badade på Gustavsvik i Örebro...
Det var väldigt många pappor där med sina barn och jag bara började fundera över hår...
Weird, I know!
Så varför är män så håriga, ja självklart inte alla men vissa.... å nu pratar jag inte om lite hår på bröstet och benen utan som en hel Onepice över hela kroppen...
Om det nu är så att det finns kvar sedan vi var apor... varför har det försvunnit så mycket på kvinnor och är kvar på en stor andel män?
Kan tänka mig att det är rätt praktiskt på vintern dock... håller värmen liksom... men behöver inte kvinnor hålla värmen?
Hahaha... jag säger inte att jag tycker att kvinnor borde vara lika håriga... jag bara funderade över evolutionen och varför vissa har så mycket kvar och andra inte?
Personer som bor eller kommer ifrån ett kallt klimat borde vara hårigare pga kylan....
Jaja... jag vet... hel knäppt... men jag kan inte rå för att dessa tankar ploppade upp i skallen när jag möttes av åsynen av så många håriga män *asg*

Detta går ju att väldigt långsökt koppla till en grej jag reagerade över i lördags oxå...
Manligt mot kvinnligt när det gäller barnkläder!
Det är vinter i Sverige och man kan ju tycka att det borde gå att hitta fodrade byxor eller bara lite lösare typ av jeans som inte sitter som fast sprayade på kroppen till sin dotter... men icke... till tjejer finns det i stort sett bara tights, leggings och jäkligt tighta jeans... sk treggings... Visst, min dotter älskar sånna byxor men det går inte att ha vama långkalsonger under!!!
Det har ju ändå varit runt -15 och hon vill ha varmt på sig i skolan....
Då kikade vi in på pojksidan och där var det lös sittande jeans och fodrade pluffsiga byxor. Jag tänkte att vi kan väl köpa "kill" byxor, det har ju ingen betydelse men det var sk coola tryck på med dödskallar och röda "tatuerings" liknande grejer å de gillade dottern inte.
Jag tänker jeans är jeans, alla kan väl ha samma i den åldern eftersom det inte är någon skilland på tjej och kill kroppar... men noooooo... det ska delas in från början... precis som med baby kläder.
Minns när dottern var under året gammal och vi hade på henne mycket blått, grönt och gult... (fina färger enligt mig) då trodde alla att vi hade fått en son.
Jag trottsade könsindelningen via färger länge... man kan väl få ha vilken färg man vill?
Nu älskar min dotter rosa... men det är ju ett eget val från hennes sida. Inget jag har tryckt på henne för att hon är tjej!
Hur som helst... vi hittade ett par fodrade "tjej" jeans... ett par!
Jag ifrågasatte hela grejen och den stackars tjejen som jobbade i kassan svarade lite tafatt att ja... tjejer vill ju inte frysa mer än killar... och sedan skyllde hon på att det nu var vårens kläder som fanns i butiken.
Men... det är fortfarande VINTER å himlarns Kallt!!!
Å mitt barn växer... oavsett vilken typ av kollektion som landat i butiken flera månader i förväg!

Jaja... nu har jag gnällt färdigt :D

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar