fredag 28 oktober 2011

Fetischer...

Igår var det återigen Fråga Olle Dokumentär på kanal 5.
Jag var ganska trött och såg inte hela programmet men det handlade om fetischer (hur nu det stavas?).
Det var allt från de mera "vanliga" som gummi/latex, fötter osv till det mest knepiga jag hört... som kannibal fantasi fetischm... jo det är sant!
Folk som har denna fetisch kan alltså kontakta en man i USA (såklart) å beställa bilder på inoljade kvinnor i stora matgrytor, i ugnar, på grillar med massvis av sexiga (?) grönsaker osv.
Liggandes nakna på ett bord med ett äpple i munnen likt en julegris (jag tycker det ser äckligt ut, stackars gris...).
Det finns alltså folk som tänder på detta... rent sexuellt.
Jag skulle pesonligen bli jäkligt orolig om jag hade en partner som var intresserad av detta... asså gilla fötter eller nått... sätt på dig taighta latex kläder eller vad som helst... men kannibalism? Stopp!!!

Sen kom det ett repotage om en liten "undersåte" till fotfetischismen som var hysteriskt skrattretande, dock väldigt oskyldigt...
Pedalpumpningsfetischism (fasen vilket långt ord)!
Och ja, nu funderar ni säkert på vad det är?
Men det är precis vad det låter som... en lättklädd kvinna med sexiga ben, skor med öppen tå (högklackat såklart) som sitter i en bil och pumpar rytmiskt på gaspedalen... eeeh?
Jomenvisstsåattserru...
Ovanligt men iallafall totalt oslyldigt och oförargligt.

Jag började fundera över ordets exakta betydelse och tog hjälp av Wikipedia:
Sexuell fetischism innebär sexuell åtrå till ett föremål eller en kroppsdel som vanligen inte uppfattas som upphetsande, och har i strikt mening inte med identifikation med föremålet eller rollekar att göra.
I talspråket har ordet fetischism en mycket vidare innebörd, och kan avse till exempel att en person blir sexuellt upphetsad av att se kvinnor i underkläder. För att vara en fetischism i medicinsk bemärkelse krävs att det är underkläderna i sig som personen blir upphetsad av.

Hmm ja det är så olika det där...
Försöker komma på om jag har någon fetischism men förmodar att jag är så där mellanmjölks vanlig och tråkig...

/Mellanmjölksmusen

1 kommentar:

  1. Hahahaa..nu blev jag fulli skratt!! Jag reagerade åxå på dom där kvinnorna som låg inoljade med mat å grejer. Å när Malin satte äpplet i munnen på den där tjejen. Så jag att det känns ju som en julgris hahahahahaaa skumma människor finns det iaf. Kul program å se är det, men jag blir lite rädd ibland hahaha.. men jag säger inget om deras fetischer å annat. Bara jag aldrig blir inblandat i ngt sånt så =)

    // Lollo

    SvaraRadera