måndag 3 oktober 2011

Updates...

Vet inte om ni som läser märker att jag gillar prickar ... haha... en god vän kallar mig Dottie The Tiger pga alla dots...
Iaf tyckte jag att ni borde få lite uppdateringar... det har inte varit så mycket inlägg senaste veckan och det kommer nog bli lite varannan vecka syndromet på mina inlägg...
Varannan vecka har jag min dotter hemma och har tid att sitta på kvällen å skriva och varannan vecka är jag något upptagen med annat... å där får ni gissa själva :P

Appropå Lila elefanter med rosa skor... nja, där har feedbacken inte varit så stor... 3 personer har sagt el skrivit något om det... så jag får anta att det är 3 personer som surfar in på min blogg jäkligt många gånger om dagen eller att det är fler men ni antog inte min utmaning... shit the same... det var en rolig grej helt enkelt!

Gynekologen... ja, i fredags var jag där... Det var det snabbaste besöket jag någonsin gjort där förut... hopp upp i stolen... shite vad kalla de dära plastjoxarna man lägger upp benen på är... hua!
Fick förklaringen att de måste gå att sterilisera så därför kan det inte vara tyg där... ja, det fattar ju jag oxå men oiii vad kalla dom var!
-Jahapp... vi skulle bara ta ut spiralen???
-Jo... precis, svarade jag.
-Ingen ny?
-Nej, det är bra ändå... jag är nyskild.
-Jaha... ja men du ska veta att om drömprinsen dyker upp en dag så är det bara att höra av sig igen.
-Mmm, mummlar jag (ingen risk tänker jag).
-Å skulle det vara så att du är ute och har lite roligt någon kväll så finns ju dagen efter piller, bara så att du vet vilka alternativ som finns... hon tittar på mig med lite rynkade ögonbryn och vips så håller hon spiralen med någon slags pincett liknande verkyg å visar stolt upp den.
-Titta, här är den!
-Eeeh... jahapp...
-Nu ska du veta om att du kan bli gravid på en gång igen... åter igen kollar hon på mig med det där uppfodrande ansiktsuttrycket.
-Ingen risk, svarar jag lite lågt.
-Man vet aldrig, svarar hon. Det är bara att du hör av dig om situationen skulle ändras! Nu kan du vara lite extra infektions känslig i några dagar så undvik ob, bad och sex...
-Mmm, svarar jag...
Det tog sammanlagt högst 5 min... otroligt snabbt!
Jag cyklade hem...
Jag är kanske inte så bra på att lyssna på råd... men jag har inte använt ob och inte badat... så jag borde nog klara mig finfint från infektioner ;)

/Busmusen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar