onsdag 19 oktober 2011

Kuratorn!

Förlite mer än ett år sedan gick jag regelbundet till en kurator och pratade.
Hon var en skön kvinna på 67 år. Första gången jag såg henne tänkte jag att hon såg ut som en sån där farmor/mormor som gillar ett sitta å sticka och sy hela tiden. Men jag måste säga att det var krut i den bruden och jag kan gissa mig till, så här i efterhand, att hon var ganska vild på sin tid.
Jag trodde iaf att om man går till en kurator så får man en massa jobbiga frågor och kommer känna sig ställd mot väggen och att det skulle vara obehagligt.
Så blev det inte. Vi fick en väldiggt bra kontakt och ibland kändes det inte alls som om jag var där utifrån egna behov utan mer som om vi byggde upp någon slags ömsesidig kamratskap.
Hon pratade massor själv och berättade privata anekdoter från sitt liv.
Hur som helst...
Jag öppnade ganska snabbt upp för henne och berättade om mina tankar och känslor och förvirringen kring min sexualitet. Jag tänkte att oj, det var väl inte så smart av mig med tanke på vilken generation hon tillhör.
Hon var mer öppen än jag.
Hade fina förklaringar som jag själv oxå funderat över under åren men det som fastnade lite i mina tankar... som jag skrattade åt samtidigt som jag skämdes en aning var när vi pratade om att undersöka sin sexualitet... exprimentera, vara vild och galen... haha...
Självklart skulle man ut och testa kvinnor, män, trekanter och fyrkanter osv... jag satt helt chockad... (såg nog säkert otroligt fånig å präktig ut).
Som alltid, för min del, så började min fantasi att spela mig ett rejält spratt... och jag funderade över vad denna coola krut tant gjort själv i sina ungdomsdagar...
Tro mig, det är inte bra att få den tankebilden inne i hjärnan när man sitter mittemot sin kurator *asg*
Det var dock som om hon någonstans kunde se vad jag funderade på.
Så hon säger helt plötsligt, i denna sexualitets svada, att hon minsann funderat på om hon var attraherad av kvinnor själv när hon var yngre. När hon sen fått en invit från en annan kvinna visste hon direkt att nej, det var inte rätt för henne för att det var penetrationen hon var ute efter vid ett samlag, annars funkade det inte för henne.
Jahaja... jag satt nog mest ovanligt tyst... kände inte att jag ville ha sexualitetsundervisning med min kurator... svarade bara att ja, det är ju så olika det där...
Tyvärr gick krut damen i pension senare... men oj, vilken rolig dam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar