lördag 24 september 2011

Gynekologen...

Jahapp!
Ringde till min barnmorska häromdagen (nej, jag är inte gravid hahaha) för att boka tid att ta ut min spiral.
Den känns ju otroligt onödig nuförtiden. Risken att bli gravid är ju obefintlig *ler*
I alla fall så fick jag frågan om jag ville ha en ny... nej svarade jag, det behövs inte.
Vill du kolla på andra alternativ undrade hon då.
Nej, det är bra ändå svarade jag.
Ja, vi kan ju prata om det när du är här svarade hon...
Eeeh.... måste jag komma ut till min gyntant?
Känns ju sådär... På gyn, precis som hos tandläkaren, så håller dom ju alltid på å pratar en massa mitt i undersökningen, (hos tandläkaren är det ju svårt att svara...) det känns ju sådär att ligga där uppe i stolen med benen i vädret å svara på frågan varför man inte vill ha ett preventivmedel...
Känns inte som rätt läge *asg*
Samtidigt tänker jag att va faen, jag är ju inte direkt i åldern 15-25 längre... jag har ju lite koll iaf... och oavsett anledningen till varför jag väljer att inte ha preventivmedel så är det väl min sak?
Straight eller gay.
Om man är straight å vill bli gravid... måste man berätta det för barnmorskan då?
Varför ska dom ha en anledning?
Jag antar dock att en viss utfrågning ingår för att kolla av att folk tänkt igenom sitt beslut... så vi får väl se... puh...
Ska man komma ut så ska man göra det till Alla, tydligen... *asg*

En annan rolig tanke som slår mig med gynekologen... haha...
Finns det (ja det gör det nog) lesbiska gynekologer...?
För jag tänker så här... (japp nu är snurret i hjärnan igång igen haha) när jag jobbade i skolan med barn så hade jag ingen ork kvar till mina egna barn när jag kom hem....(bytte jobb) och nu när jag arbetar som kock kan jag lova att jag inte gillar att laga mat hemma på kvällarna och helgerna... jag bara orkar inte stå vid spisen igen... lite "skomakarens barn" typ :)
Så om du då jobbar som gynekolog... hur blir det då?
Du kommer hem till flickvännen å bara orkar inte se en enda naken tjej till hahahaha... illa isåfall :P

En annan sak... haha... som kock får jag alltid matfrågor privat... en läkare får ju ta hand om alla sina släktingar... en dataguru får fixa alla vänners datorer, en frisör får klippa alla sina vänner... en gynekolog? Får dom liksom läkarna en massa frågor från folk? Undersöka sina vänner så dom slipper ringa vårdcentralen osv... jobbigt läge haha

Nej nu ska jag sluta haha.... innan hjärnan spelar mig flera spratt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar